کد خبر: ۱۹۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که پلیس تمام تلاش خود را به کار بسته تا در تهران کم‌ترین وقوع سرقت را داشته باشیم.
ناطقان: سردار حسین رحیمی پس از جلسه ملاقات مردمی که در مقر پلیس امنیت عمومی پایتخت برگزار شد، گفت: از صبح امروز بیش از ۵۵۰ نفر از شهروندان به این مرکز مراجعه کرده و درخواست‌های خود را مطرح کردند که این درخواست‌های به رؤسای پلیس‌های تخصصی یا نمایندگان‌شان که در محل حاضر بودند، ارجاع شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مراجعه کنندگان مرد و ۳۰ درصد آن زن بودند، درباره بیشترین درخواست‌ها و مطالبات شهروندان در این جلسه، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد مراجعه کنندگان در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای طرح ناظر درخواست‌هایی را داشتند که در واقع این درخواست‌ها در خصوص توقیف خودورها وموتورسیکلت‌ها و ارائه تعهد بود که اکثر این افراد به جای توقیف خودرو و موتورسیکلت توجیه شدند. اما همه باید بدانند که با عدم رعایت شئونات جامعه، قانون را زیر پا می‌گذارند و امنیت روانی و اجتماعی جامعه را دچار اختلال می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: حدود ۱۰ درصد دیگر مشکلات مردم نیز مربوط به پرونده‌هایی درخصوص اقدامات کلانتری‌ها، پلیس آگاهی، پلیس اماکن و دیگر پلیس‌های تخصصی بود که به آنها رسیدگی شد.

رحیمی با اشاره به قوانین حاکم بر کشورمان گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تابع قوانینی است و همه باید تکلیف مدار باشیم، پلیس به عنوان نماینده مردم و مجری قانون مکلف است در ابعاد مختلف امنیت اجتماعی جامعه را برقرار کند. همان پلیس که شبانه روز در خصوص دستگیری سارقان و جانیان، قاچاقچیان، فروشندگان مواد مخدر، معتادان، برقراری امنیت تفرج‌گاه‌ها کار می‌کند، برای امنیت و انضباط اجتماعی و تسهیل در عبور و مرور نیز تلاش می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه امنیت ابعاد مختلفی دارد، گفت: امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی، فرهنگی و… لازمه یکدیگرند و اگر یک بخش از امنیت لنگ بزند امنیت جامعه تکمیل نمی‌شود. به همین دلیل نیز نگاه پلیس به جامعه نگاهی همه جانبه است.

رحیمی تصریح کرد: برخی می‌گویند پلیس به دنبال امنیت اخلاقی است، اما پلیس تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در تهران کم‌ترین وقوع سرقت را داشته باشیم. این موضوع را با افتخار اعلام می‌کنیم و درحال حاضر بعد از تهران، ایلام است که کم‌ترین وقوع جرم را دارد. همچنین بالاترین کشف جرم را در تهران داریم، از آن طرف به هیچ عنوان در بحث امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه نیز کوتاهی نمی‌کنیم.

رئیس پلیس پایتخت افزود: ما تکیلف داریم، ما وظیفه داریم در همه زمینه‌ها و همچنین در زمینه امنیت اخلاقی کار انجام دهیم. ما در همه زمینه‌ها سرمایه گذاری کردیم و برای همه موارد امنیتی جامعه برنامه داریم، از جرایم پیچیده، خشن و باندی گرفته تا امنیت اخلاقی، انضباط اجتماعی و نظم جامعه درحال کار کردن هستیم. خدا را شکر که امروز پلیس با روی گشاده، با محبت و رأفت با افرادی که تخلف و جرم داشته‌اند، برخورد کرده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین