کد خبر: ۱۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
صادرات تجهیزات نظامی هند در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ با رشد دو برابری به یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
ناطقان: روزنامه اکونومیک تایمز روز سه شنبه به نقل از منابع دفاعی هند افزود، این کشور با کوتاه کردن روند طولانی و در پیش گرفتن سیاست های صادرات محور توانسته صادرات تجهیزات نظامی را از ۶۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به بیش از یک میلیارد دلار برساند.



آمریکا با ۷۱۵ میلیون دلار، رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا به ترتیب بیشترین تجهیزات نظامی را از هند وارد کرده اند.

براساس گزارش وزارت کشور هند، قطعات یدکی تجهیزات نظامی بیشترین حجم صادرات هند را تشکیل داده است.

کارشناسان نظامی معتقدند که افزایش صادرات نظامی هند به دلیل پائین بودن هزینه تولید این تجهیزات در داخل این کشور است.

هند به طور سنتی یکی از بزرگ ترین وارد کننده سلاح از کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه بوده است. اما این کشور چهارمین کشور از نظر رشد سریع صادرات سلاح در جهان است.

هند ۱۵ نوع سلاح از جمله موشک های هوا به هوای استرا، موشک زمین به زمین پراهار، جنگنده های سبک، موشک کروز براهموس، تانک های آرجون، سیستم های کنترل و اخطار اولیه و انواع رادر های جنگی و پهپاد را برای صادرات شناسایی کرده است.

دولت هند پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ صادرات نظامی خود را به ۲ میلیارد دلار افزایش دهد. این کشور همچنین به شرکت های صنایع نظامی هند اجازه داده است تا ۱۰ درصد از تولید خود را به صادرات اختصاص دهند.

همچنین هند بر اساس طرح "ساخت هند" قصد دارد وابستگی این کشور را به واردات نظامی کاهش دهد و به مرکز تولید سلاح در جهان تبدیل شود.

در این راستا دولت هند از شرکت های خارجی نظامی خواسته است با انتقال تکنولوژی کارخانه های نظامی خود را در هند احداث کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین