کد خبر: ۱۹۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور جهانگیری با بیان اینکه بودجه سال جاری تنها ۳۰ درصد به نفت وابسته است که ۱۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی امسال پیش بینی شده است گفت:در بودجه سال ۹۸ نباید خیلی روی در آمد نفت حساب باز کنیم.
ناطقان: اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان، افزود: مردم زنجان به عنوان عاشقان اهل بیت (ع) در سطح کشور شناخته شده هستند و شایستگی مردم این استان زبانزد است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه به حول و قوه الهی امروز چند طرح اقتصادی و کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی در استان زنجان به بهره برداری رسید که در اشتغال این استان بسیار مؤثر است.

جهانگیری افزود: تلاش استان برای تحقق تعهد استان در اجرای طرح‌های آبیاری نوین در ۲۵ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان از مصوبات سفر رئیس جمهوری نشان از اهتمام جدی مسئولان استان زنجان است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان زنجان توانمندی‌های خوبی دارد، گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان زنجان مصوب شد ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به آبیاری تحت فشار مجهز شود که خوشبختانه این مهم در استان به خوبی محقق شده است.

جهانگیری خدمت و نوکری به مردم را مایه افتخار عنوان کرد و گفت: باید به نوکری خود افتخار کنیم و مدیر استان باید به مشکلات مردم رسیدگی کند و شرایط امروز کشور را به خوبی به مردم باز و بیان کنیم.

وی شرایط امروز کشور را حساس بیان کرد و افزود: در شرایط امروز کشور مدیران باید آگاه به موضوع باشند امروز در مسائل مربوط به آمریکا، ایران بی تقصیر است چرا که هر کاری که بر اساس تعهد داشتیم انجام دادیم و این آمریکا بود که بد عهدی کرد و این نهایت ظلم است که یک طرف به همه تعهدات عمل کند و دیگری از آن خارج شود و در این میان باید همه کشورهای میز مذاکره این توافق را اجرا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر این کشورها برجام الگوی مناسبی برای حل مشکلات جهانی بود، افزود: این کشورها به دلایل نامعلومی از اجرای مفاد برجام سرباز زدند، ایران اسلامی در تاریخ نقش خود را ایفا کرده و نباید این سابقه تاریخی به بوته فراموشی سپرده شود.

رونق تولید با شعار محقق نمی‌شود

جهانگیری با بیان اینکه بودجه سال جاری تنها ۳۰ درصد به نفت وابسته است که ۱۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی امسال پیش بینی شده است، ابراز کرد: سهم نفت در اقتصاد کشور پررنگ‌تر است و اقتصاد و بودجه کشور مورد هدف دشمن است که باید در مقابل این محدودیت‌ها راهکارهایی را برای کاهش فشار به مردم مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به بد عهدی و خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: اقتصاد مقاومتی و کوتاه نیامدن در مقابل زیاده خواهی آمریکا بهترین راهبرد در برابر سیایت های خصمانه رئیس جمهور آمریکا است.

جهانگیری با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها هنوز یکی از مهمترین منابع درآمدی ایران و اقتصاد کشور نفت است، گفت: در بودجه امسال ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور از طریق نفت ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل این محدودیت‌ها هنر ما این است که راهکارهایی داشته باشیم که فشارها را از روی مردم کم کنیم، گفت: آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی سازی اقتصاد مهمترین راهکار توسعه اقتصادی کشور است.

جهانگیری با بیان اینکه رونق تولید با شعار محقق نمی‌شود و باید به سرفصل‌های مهم آن توجه شود، افزود: در این راستا با فعالیت در بخش مسکن ۱۲۰ رشته شغلی فعال شود و باید از تولید کننده و صادر کننده حمایت شود.

ایران بدهی خارجی ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سرفصل هزینه و منابع درآمدی را از مؤلفه‌های تحت تأثیر در کاهش وابستگی بودجه به درآمد نفت اعلام کرد که به معنای تغییرات عظیم در بودجه است و گفت: همه دستگاه‌ها موظف به کاهش بودجه هستند و مدیرکلی که نتواند طی سال جاری در هزینه‌های خود کاهش ۲۰ درصدی ایجاد کند معلوم است که شرایط کشور را درک نکرده است که نمونه آن حذف و کاهش سفرهای خارجی است و صرفه‌جویی باید به صورت جدی، حتی به قیمت عزل مدیر در صورت اضافه بودن هزینه‌ها مد نظر قرار گیرد.

جهانگیری بر صرفه‌جویی مدیران در هزینه‌ها تاکید کرد و گفت: دلیلی ندارد ۵۰ نفر باهم به سفر خارجی بروند و سفری که می‌توان در ۲ روز انجام داد مدت زیادی طول بکشد وباید راهکارهای صرفه‌جویی مورد توجه قرار گیرد چرا که منابع دولت محدود است.

جهانگیری لزوم ایجاد منابع جدید درآمدی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی ساده‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین روش برای تأمین منابع است، افزود: دولت هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد و باید منابع جدید درآمدی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد منابع درآمدی جدید باید تلاش جدی و هدفمند صورت گیرد، دولت فعلی را جزو دولت‌های ثروتمندی کشور عنوان کرد، گفت: دولت ما جزو معدود دولت‌های ثروتمند است، به طوری که بدهی خارجی ندارد هر آنچه دارد دارایی است و این دارایی نباید به عنوان دارایی شخصی تلقی شود و باید در سال جاری منابع درآمدی داشته باشیم.

جهانگیری بر ضرورت فعال سازی فضای کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: باید یارانه‌های پنهان آشکار شده و برای توسعه کشور استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان از استان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های مطلوبی است، افزود: این استان دارای توانمندی‌ها و شخصیت‌های علمی و حوزوی بوده و نقش مهم و تأثیرگذاری در کشور دارد.

جهانگیری با بیان اینکه زنجان مردم ولایی و متدینی دارد، گفت: خوشبختانه همدلی و وحدت بین مردم و مسئولین این استان بسیار خوب است و باید این مهم تقویت شود.

وی با بیان اینکه آزاد سازی قیمت مورد توجه است، افزود: بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند توجه و حمایت و حفاظت از بخش خصوصی است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: امروز توجه به معیشت مردم، آوردن ارز به کشور و رونق تولید اصل است و باید از بخش خصوصی حمایت و محافظت کرد و امید و آرامش مردم را فراهم کنیم.

جهانگیری ابراز کرد: محوریت کار با اقتصاد مقاومتی است که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

فضای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شود

وی با بیان اینکه باید فضا و ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم شود، ابراز کرد: زنجان پر پتانسیل بوده و استان خوبی است و می‌تواند فضا و بستر برای اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید درد و آلام مردم کم شود و نمی‌خواهیم مردم یک وعده غذا بخورند و باید مردم در اقتصاد نقش کلیدی داشته و وابستگی اقتصاد به درآمد نفت کم شود.

جهانگیری با بیان اینکه امروز ما نفت می‌فروشیم ولی نباید روی درآمد آن به ویژه روی بودجه حساب باز کنیم، افزود: باید فضای کسب و کار را تقویت کنیم.

وی یادآور شد: توطئه دشمن ادامه فشارها بر علیه ملت ایران است و دشمن با انواع حربه‌ها وارد شده تا بترسیم و مجبور به مذاکره شویم و در این میان تنگ کردن عرصه اقتصادی به ملت ایران از توطئه‌های دشمنان است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: حذف منابع درآمدی از دیگر توطئه‌های دشمنان است و ما نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از نظر اتکا به نفت وضعیت بهتری داریم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین