کد خبر: ۱۹۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
مونسان:
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کشور در منطقه در اثر تهدیدات خارجی و …، گردشگری در کشورهای هدف بازنگری شد و با افزودن کشورهای هدف دیگر به تعداد گردشگران، باعث شد ۷.۸ میلیون نفر گردشگر سال گذشته به کشور وارد شود.
ناطقان: علی اصغر مونسان امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری به رتبه سوم اقتصاد جهانی دست پیدا کرده است، اظهار کرد: صنعت گردشگری را شاید تنها صنعتی می‌توان دانست که علاوه بر ویژگی‌های اقتصادی، موضوعات دیگر را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: گردشگری در کشور همچون سایر کشورهای دیگر علاوه بر کارکردهای اقتصادی، دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی است. بخش گردشگری موجب ارزآوری برای کشور شده و موجب رونق اقتصادی خواهد شد. گردشگری، موجب تحرک اقتصادی شده و می‌توان از این صنعت به عنوان یکی از پیش ران‌های اقتصادی نام برد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در جهان به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به بخش گردشگری است. گردشگری با نظام سرمایه گذاری اندک باعث ایجاد شغل می‌شود به گونه‌ای سرعت اشتغال در این صنعت ۲. ۵ برابر سایر بخش‌های اقتصادی کشور است.

مونسان با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند به هر شکل ممکن باعث جذب گردشگر شود، گفت: این جذب گردشگر می‌تواند به شیوه‌هایی همچون طبیعت گردی، کوهنوردی، تفریحات، کشاورزی و … باشد، علاوه بر آن این صنعت می‌تواند با ابعاد اجتماعی و فرهنگی که دارد باعث تبادل بین ملت‌ها شود.

وی تاکید کرد: صنعت گردشگری دارای کارکردهای فرهنگی گوناگونی است به گونه‌ای که با قاطعیت می‌توان عنوان کرد هر گردشگر خارجی پس از بازگشت از ایران یک سفیر فرهنگی برای ما به حساب می‌آید، زیرا پس از برگشت به عنوان مبلغان کشورمان به معرفی و شناسایی ایران واقعی به جهانیان خواهند پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی، گفت: یکی از ابعاد مهم اجتماعی صنعت گردشگری نشاط اجتماعی است، گردشگری و سفر باعث ایجاد شادی، نشاط، انسجام خانواده‌ها و ارتقای امنیت ملی خواهد شد.

مونسان با ابراز نارضایتی از وضعیت تبلیغات برای گردشگری در کشور، گفت: در بسیاری از کشورها به ازای هر گردشگر ۱.۷ الی ۲.۲ دلار برای تبلیغات هزینه می‌شود، اما متأسفانه در کشور ما مجموع هزینه تبلیغات برای گردشگری به چند سنت هم نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ایران جز ۱۰ کشور پر جاذبه و گردشگری در جهان است، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، صنعت گردشگری سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار برای کشور درآمد ارزی داشته است، همچنین در سال گذشته این صنعت توانسته ۲۰۳ هزار شغلی با کد ملی با کمترین حمایت‌ها در کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کشور در منطقه در اثر تهدیدات خارجی و …، گردشگری در کشورهای هدف بازنگری شد و با افزودن کشورهای هدف دیگر به تعداد گردشگران، باعث شد ۷.۸ میلیون نفر گردشگر سال گذشته به کشور وارد شود، که این آمار نسبت به تعداد ۵.۱ میلیون نفر در سال ۹۶ رو به افزایش است.

مونسان در ادامه گغت: حجم سرمایه گذاری در پروژه‌های گردشگری بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، که علی رغم بی مهری‌ها در صنعت گردشگری این میزان سرمایه گذاری نشان از روزهای خوب در این صنعت خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تنوع در محصولات گردشگری مسیر رشد این صنعت را تداوم می‌دهد، گفت: یکی از بخش‌های مهم برای رشد صنعت گردشگری طبیعت گردی و بوم گردی است.

مونسیان در پایان با اشاره به طرح جامع گردشگری گفت: تصویب این طرح که اکنون در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است، می‌تواند به رونق بیش از پیش گردشگری منجر شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین