کد خبر: ۱۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
‌یک دکترای تربیت بدنی، روش با تشریح روش تشخیص انحرافات جسمانی، معتقد است تشخیص این موارد با شیوه‌ی مدنظر کار راحتی است.
ناطقان: مصطفی بهرامی اظهار کرد: برای معاینه ستون فقرات از دید پشت، فرد بایستی پیراهن خودش را بیرون آورده و در حالت ایستاده مقابل صفحه شطرنجی و یا خط شاقول بایستد.

وی ادامه داد: خط شاقولی که می‌بایست از ناحیه برجستگی استخوان پس سری به پایین آمده و از روی ستون فقرات گذشته تا از میان دو کفل عبور کند.

بهرامی تصریح کرد: در نتیجه می‌توان با استفاده از این روش انحرافاتی از قبیل افتادگی شانه به سمت راست یا چپ و کجی ستون فقرات را مشاهده کرد.

این دکترای تربیت بدنی یادآور شد: در مشاهده ستون فقرات از دید جانبی نیز خط شاقولی می‌بایست از بالا و لاله گوش، میان شانه (زائده اخرمی)، قسمت خارجی و کناری تاج خاصره لگن، قسمت خارجی و کناری کشکک زانو و قسمت جلوی قوزک پا عبور کند.

وی افزود: از این روش نیز برای تشخیص انحرافات افتادگی سر به جلو، گردی و گودی پشت و گودی کمر استفاده کرد.

بهرامی در خصوص روش تشخیص انحرافات نیز گفت: برای این منظور می‌توان از روش‌های بصری ساده جهت شناسایی سریع استفاده کرد اما مطلوب‌تر از این روش همان "خط شاقول و صفحه شطرنجی" برای تشخیص انحرافات ستون فقرات است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: لنحرافات ، بدن ، تشخیص
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین