کد خبر: ۱۹۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با بیان اینکه استان تهران با معضلات بسیاری روبروست که از جمله آنها می‌توان به ساختمان‌های با قدمت ۶۰ و ۷۰ ساله اشاره کرد گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس تهران قدیمی‌اند و احتیاج به مرمت و بازسازی دارند.
ناطقان: بنی آدم در نشست خبری اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، ضمن گرامیداشت یاد مرحوم محمدرضا حافظی و دیگر خیران بزرگ عرصه مدرسه سازی که صدها مدرسه ساختند گفت: حافظی پرچمدار این نهضت بزرگ بود. امروز با ۶۰۰ هزار خیر در سطح ایران و هزار خیر در خارج از کشور این رساله به خوبی نگاشته شده و به اینجا رسیده‌است و مدرسه سازی توسط خیرین از یک نهال کوچک به درختی تنومند تبدیل شد.

وی افزود: استان تهران با معضلات بسیاری روبروست که از جمله آنها می‌توان به ساختمان‌های با قدمت ۶۰ و ۷۰ ساله اشاره کرد. خیرین مایل به ساخت مدارس در شهر و روستای خودشان هستند. با این وجود وقتی مشکلات را برای خیرین بازگو می‌کنیم، پای کار می آیند ولی باز هم کافی نیست.

وی ادامه داد:۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس تهران قدیمی‌اند و احتیاج به مرمت و بازسازی دارند.

به گزارش ایسنا، در ادامه سیدهادی موجانی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران به مرور پیشینه شکل گیری مجمع خیرین مدرسه ساز تهران پرداخت و گفت: پس از آن در شهر مقدس مشهد در دهه ۷۰ جامع خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل شد. از آن زمان ۵۰۰ مجمع در سطح کشور و ۱۰ مجمع در خارج از کشور با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در داخل و هزار نفر در خارج از کشور شکل گرفته و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: خیرانی داشتیم که همه زندگی‌شان را وقف مدرسه سازی کرده‌اند. ثروتمندان بسیاری داریم که از آنها می‌خواهیم بخشی از ثروت خود را صرف خدمت به خلق، اعتلای فرهنگ و امر خیر مدرسه سازی کنند تا نامشان ماندگار شود.

موجانی با بیان اینکه هنوز در کشور، کمبود مدرسه داریم و شهرستان‌های استان تهران از جمله محرومترین مناطق محسوب می شوند اظهار کرد: از تمام خیرین و سازمان نوسازی مدارس قدردانی می‌کنم. از رسانه ها می‌خواهم هرچقدر می توانند مردم را به امر خیر مدرسه سازی تشویق و ترغیب کنند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین