کد خبر: ۱۹۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
با انجام معاینات بالینی و تشخیص دقیق، طی یک عمل جراحی، توموری به‌اندازه سه کیلوگرم از سینه خانمی در بیمارستان پیمانیه جهرم خارج شد.
ناطقان: فوق تخصص جراحی سرطان بیمارستان پیمانیه جهرم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خارج کردن توده ۳ کیلویی از سینه بانوی جهرمی اظهار داشت: بیمار، یک خانم  ۴۳ ساله بود که با احساس درد و سنگینی و فشار در قفسه صدری به مرکز جامع سرطان بیمارستان پیمانیه مراجعه کرد.

این فوق تخصص جراحی سرطان  گفت:  بلافاصله پس از مراجعه بیمار، معاینات بالینی و اقدامات تکمیلی همچون عکس از قفسه سینه و سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی و نمونه‌برداری از طریق پوست، انجام و وجود تومور خوش خیم در سینه وی محرز شد.

حق بین اذعان داشت: انجام این عمل با توجه به‌اندازه تومور با ریسک بالا و احتمال خونریزی شدید همراه بود که در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل، این عمل با موفقیت انجام و توموری به‌اندازه سه کیلوگرم با حاشیه سالم،  از سینه  سمت چپ وی خارج و نمونه جهت بررسی به پاتولوژی ارسال شد.

این عضو هیات علمی افزود: آنچه اهمیت این جراحی را بیشتر نشان می‌دهد؛ حفظ ظاهری اندام درگیر شده بود که پس از سلامت بیمار برای ما بسیار حایز اهمیت  است.

حق بین گفت: در حال حاضر بیمار در وضعیت مطلوب به سر می‌برد و حال عمومی وی رضایت بخش  است.

وی با اشاره به اینکه با تشخیص زود هنگام سرطان در مرحله صفر بیماری دیگر نیاز به شیمی درمانی و صرف هزینه‌های گزاف درمان برای بیمار نیست، اظهار داشت: با تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی سه سال گذشته، امکانات مورد نیاز در رابطه با تشخیص و درمان سرطان‌ها از جمله سرطان سینه در مرکز جامع سرطان خاتم الانبیاء همچون ماموگرافی دیجیتال با کیفیت بالا، سونوگرافی، ام آر آی سینه، امکان نمونه برداری سوزنی از سینه، امکان کلیه جراحی‌های سینه با حفظ زیبایی سینه، امکان بررسی هسته ای از غدد لنفاوی زیربغل و بررسی سریع پاتولوژی همزمان با عمل جراحی در اتاق عمل فراهم  شده است تا خدمات سلامت به همشهریان به نحو مطلوب‌تر ارائه شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین