کد خبر: ۱۹۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه گفت: از سال ۲۰۰۳ تاکنون رشد قابل توجهی از صادرات محصولات به عراق را تجربه کرده ایم؛ به‌طوری‌که ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی ما به عراق است.
ناطقان: حسن دانایی فر در همایش «حضور در بازار عراق و سوریه» در اتاق بازرگانی استان لرستان، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ بالغ‌بر ۷۹۰ میلیون دلار کالا و خدمات به عراق صادر کردیم که امروز به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است. از این رقم حدود ۹ میلیارد دلار فقط به کالا اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بخش ‎ های خدمات فنی و مهندسی، انرژی و گردشگری با عراق مبادله می‌کنیم و در حال پشت سر گذاشتن مرحله جدیدی از تعاملات و صادرات به عراق هستیم.

دانایی فر افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۱۰ سال آینده می توانیم این وضع پایدار اقتصادی را با عراق ادامه دهیم .

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های صادرات را ساماندهی کنیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های صادرات و سازوکارهایی که می‌تواند صادرات را استمرار دهد، بسیار مهم است؛ وگرنه در کشور گاهی مازاد تولید هم داریم که روی دست مانده است .

وی تصریح کرد: ما مرحله صادرات را پشت سر گذاشته‌ایم و باید وارد مرحله تولید مشترک شویم.

دانایی فر با اشاره به موضوع بازسازی عراق یادآور شد: ارزش مرحله بازسازی عراق معادل ۳۰۰ میلیارد دلار بوده که این میزان به مقدار بالایی می‌تواند برای مبادلادت اقتصادی ما تحول‌زا باشد .
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین