کد خبر: ۱۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ از اعلام آمادگی شهرداری تهران برای خرید یا تهاتر باغ اعلم السلطنه از وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
ناطقان: طرح تملک باغ‌ها به منظور حفظ و صیانت از آن‌ها در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که این اقدام از شروع به کار شورای پنجم با اهتمام بیشتری دنبال شد و شهرداری تهران با حمایت شورای شهر بر آن شد با خرید تملک باغ‌ها از محل اخذ جریمه قطع درختان، تعداد باغ‌های باقیمانده پایتخت را حفظ کند.

پیش‌تر شاهد بودیم شهرداری تهران دو باغ عبقری و وثوق الدوله را از محل اخذ جریمه قطع درختان از بنیاد مستضعفان خریداری کرده بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که شهرداری تهران به دنبال تملک باغ اعلم السلطنه از طریق خرید و یا تهاتر با وزارت جهاد کشاورزی است.

کوروش خرد معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزئیات این طرح گفت: خرید این باغ مراحل نهایی خود را طی می‌کند و تنها مانده است که مکاتبات ادرای آن جهت انتقال از وزارت جهاد کشاورزی به شهرداری تهران نهایی شود.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: باغ اعلم السلطنه نزدیک به ۶ هزار متر مربع مساحت دارد و این باغ جزء باغ‌های ارزشمند تهران است.

خرد تصریح کرد: تا به امروز چند نوبت مکاتبه با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان تهران که در باغ اعلم السلطنه مشغول فعالیت است صورت گرفته و آن‌ها اعلام کردند فروش یا تهاتر این باغ منوط به تصمیم وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع خرید و تملک باغ اعلم السلطنه به امور نهاد‌های شهرداری تهران ارجاع شده است تا شهرداری تهران بتواند با وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات این نهاد برای واگذاری این باغ به شهرداری به توافق نهایی برسد.

خرد تاکید کرد: تملک باغ اعلم السلطنه از طریق تهاتر یا خرید انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران بعد از تملک باغ اعلم السلطنه چیست؟ بیان کرد: پس از تملک باغ اعلم السلطنه کار بازپیرایی این باغ انجام می‌شود تا این باغ را به یک مجموعه گردشگری برای بازدید عموم تبدیل کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ در این باره ادامه داد: فعالیت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بر روی ساختمان‌هایی است که در مجاورت ساختمان اصلی این باغ احداث شده‌اند و در حال حاضر فعالیتی در ساختمان مرکزی این باغ انجام نمی‌شود.

خرد ادامه داد: ممکن است شهرداری تهران برای همگون سازی بنا‌های موجود در باغ اعلم السلطنه، تعدادی از ساختمان‌های موجود در این باغ را تخریب و بازسازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران بودجه لازم برای خریداری این باغ را در شرایط فعلی دارد؟ گفت: از محل سازمان بوستان‌ها اعتباری برای خرید این ملک در نظر گرفته شده است و از محل صندوق اخذ جریمه قطع درختان نیز منابع مالی تامین می‌شود تا بتوانیم در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های پایتخت، باغ اعلم السلطنه را خریداری کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۱ در پاسخ به این سوال که مبلغ بودجه در نظر گرفته شده برای خرید این باغ چقدر است؟ گفت: عنوان کردن مبلغ خرید این باغ از سوی شهرداری کار درستی نیست و ما باید منتظر نماینده دادگستری و نهاد‌های ذی‌ربط باشیم تا آن‌ها برای باغ اعلم السلطنه قیمت گذاری کنند.

خرد ادامه داد: شهرداری تهران این آمادگی را دارد که همین فردا کار تملک باغ انجام شود و اگر شکل تملک بر اساس تهاتر و یا پرداخت پول است، شهرداری تهران آن را در کوتا‌ه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی موافقت خود را برای واگذاری باغ اعلم السلطنه به شهرداری منطقه ۱۱ اعلام کرده و تنها انجام کار‌های اداری آن باقی مانده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین