کد خبر: ۱۹۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: بیشترین کشفیات در فرودگاه حضرت امام (ره) بوده است.
ناطقان: سردار حسن مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور صبح امروز در نشست خبری به تشریح عملکرد سه ماهه سال ۹۸ پرداخت و اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در فرودگاه ها طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با تلاش و کوشش همکاران در کنترل مسافران و همچنین بار و مرسولات پستی ۴ درصد دستگیری‌ها افزایش داشته است.

سردار مهری به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات در مرسولات پستی اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در فرودگاه شیراز به مقصد لندن در دستگاه صنعتی جاسازی شده بود که کشف و ضبط شد و با هماهنگی با پلیس انگلستان فرد قاچاقچی هم در انگلستان شناسایی و دستگیر شد.

سردار مهری همچنین عنوان کرد: آمار دستگیری ها و کشف قاچاقچیانی که مواد مخدر را می بلعند به ترتیب ۳ و ۲ برابر افزایش یافته است؛ امسال نیز بر این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی ۳ ماه ابتدایی سال جاری دو باند متشکل از زنان که در شیراز اقدام به حمل مواد مخدر می کردند نیز دستگیر و متلاشی شد این باند متشکل از ۱۰ نفر بودند که قصد خروج مواد مخدر (عمدتاً تریاک) از ایران به سمت قطر و آسیای شرقی را داشتند.

سردار مهری به میزان باندهای کشف شده در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در این رابطه نسبت به سال ۹۷ نیز کشفیات افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه های کشور در ارتباط با موضوع کالای قاچاق گفت: کل کشفیات که ارز نیز شامل آن می شود ۲۶۳ میلیارد ریال بوده که ۵۰ درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد. در این راستا دستگیری متهمان نیز ۳۰ درصد افزایش یافته و تعداد پرونده‌ها نیز ۳۵ درصد.

وی به تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده کالای قاچاق بر حسب ارزش ریالی در سه ماهه اول امسال پرداخت و گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده با ارزش ریالی ۱۰ میلیون به پایین ۳۵ درصد افزایش؛ ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون ۵۶ درصد افزایش؛ ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون، ۹ درصد؛ ۵۰۰ میلیون به بالا نیز ۶۲ درصد افزایش یافته است و در کل می‌توان گفت که تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده کالای قاچاق در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: بیشترین کشفیات در فرودگاه حضرت امام (ره) بوده است.

سردار مهری در پایان با اشاره به بازگشت زائران عنوان کرد: عملیات حج تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت؛ امسال برنامه‌ریزی شده که زائران حج از ترمینال جدیدالاحداث وارد کشور شوند که هم سالن اختصاصی و هم فضای پارکینگ مناسبی دارد و به نظر می‌رسد که مشکلات سال‌های قبل را نخواهیم داشت.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین