کد خبر: ۱۹۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
امیر قطر در پاسخ به دعوت نخست وزیر پاکستان امروز (شنبه) به این کشور سفر می‌کند.
ناطقان: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در پاسخ به دعوت عمران خان، نخست وزیر پاکستان امروز وارد این کشور می‌شود. سفر وی دو روز طول خواهید کشید.

قرار است امیر قطر در این سفر با رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان دیدار کرده و راه‌های تقویت و توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور را مورد بررسی قرار دهد. همچنین یادداشت‌های تفاهمی میان دو طرف به امضا خواهند رسید.

عمران خان ۱۲ ماه ژوئن از امیر قطر برای سفر به کشورش دعوت کرده بود. وی در ماه ژانویه طی سفر یک روزه خود به دوحه با امیر و نخست وزیر این کشور دیدار و نشست گسترده‌ای با بازرگانان قطری به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور برگزار کرد.

قطر روابط اقتصادی و نظامی مستحکمی با پاکستان دارد و دو کشور برای تحکیم همکاری نظامی تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کرده‌اند که شامل توافقنامه اعزام نیروهای مسلح پاکستان به قطر در سال ۱۹۸۵، توافقنامه همکاری دفاعی در سال ۲۰۰۱ و یادداشت تفاهم مربوط به فعالیت‌های پژوهشی و همکاری علمی در سال ۲۰۱۶ است.

از زمان وقوع بحران میان دوحه و کشورهای محاصره‌کننده آن (مصر، عربستان، امارات و بحرین) در پنجم ژوئن ۲۰۱۷، پاکستان موضع میانه‌ای اتخاذ کرده و از دو طرف خواسته است برای حل بحران خود به مذاکره بنشینند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: امیر قطر ، پاکستان ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین