کد خبر: ۱۹۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
درحالی که ۴ دلیل عمده برای رسوب کالا در بنادر کشور عنوان شده، ۴۵ هزار کانتینر تنها به دلیل عدم دریافت مجوز ثبت سفارش از گمرکات ترخیص نشده است.
ناطقان: در حال حاضر و طبق اعلام مسئولان گمرک ایران تا روز ۲۳ خرداد ماه حدود ۱۰۱ هزار کانتینر کالا در بنادر مهم کشور دپو شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، نداشتن مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، به تنهایی به عنوان دلیل رسوب ۴۵ درصد کالا‌های وارداتی در گمرک مانده اعلام شده است. با وجه به دپو بیش از ۱۰۰ هزار کانتینر در بنادر به نظر تنها ۴۵ هزار کانتینر به دلیل مشکلات مربوط به ثبت سفارش در گمرکات رسوب کرده باشد.

همچنین مشکلات بانکی و اسنادی از جمله مشکل عدم انتقال مالکیت به عنوان دلیل ۴۰ درصد کالا‌های رسوبی عنوان شده است.

از سوی دیگر ۵ درصد مشکلات نیز به پایان یافتن مهلت ثبت سفارش و عدم تمدید آن مربوط است. همچنین سایر دلایل رسوب کالا در بنادر قبل از اظهار نیز سهم ۱۰ درصدی در چالش رسوب کالا را بر عهده داشته‌اند.
برچسب ها: رسوب ، کالا ، بنادر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین