کد خبر: ۱۹۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه به طور جدی پیگیر اجرای طرح بزرگ تجمیع خوابگاه‌ها هستیم، عنوان کرد: طرح تجمیع خوابگاه‌ها با هدف بهبود شرایط دانشجویان خوابگاهی در دستور کار دانشگاه قرار دارد. از زمان آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۱۳۶۵ تا به امروز دانشگاه نتوانسته طرح تجمیع خوابگاه‌ها را اجرا کند، ولی هم اکنون طرح تجمیع و احداث خوابگاه‌های استاندارد در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
ناطقان: دکتر محمد آقاجانی با بیان اینکه موضوع خوابگاه‌ها بحث بسیار مهمی است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه خوابگاه با محدودیت‌هایی مواجه است، به گونه‌ای که از ۱۶ خوابگاه دانشگاه برخی فرسوده، برخی استیجاری و برخی فضای مناسب برای اقامت دانشجویان را نداشته و در نقاط مختلف شهر پراکنده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح بزرگ و مفصلی برای تجمیع خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: طرح تجمیع خوابگاه‌ها در هیأت امنای دانشگاه تصویب شده و وزارت بهداشت نیز قول همکاری داده است، بنابراین امیدواریم با اجرایی شدن این طرح در آینده نزدیک خوابگاه‌های دانشگاه از نقاط مختلف شهر در یک مکان و منطقه مشخص جمع آوری شده و از این طریق شرایط و امکانات مناسب و استانداردی برای محل اسکان دانشجویان تعبیه شود.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه البته در خوابگاه‌های موجود نیز خدمات مطلوبی ارائه شده است، اظهار کرد: تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها، تأمین امکانات ورزشی، احداث و تجهیز کتابخانه‌، تقویت برنامه‌های فرهنگی و فوق برنامه برخ از امکاناتی است که وضعیت خوابگاه‌ها را نسبتاً قابل قبول کرده، اما این مساله همچنان باقی است که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور و با حضور بیش از ۱۴ هزار دانشجو، هنوز یک مجتمع خوابگاهی استاندارد و قابل قبول ندارد.

وی با بیان اینکه این اقدامات به معنای غفلت از وضع خوابگاه‌های فعلی نیست، ادامه داد: در حال حاضراقدامات لازم برای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها در حال پیگیری است. البته امکانات و بودجه دانشگاه محدود بوده و از سوی دیگر اکثر خوابگاه‌ها قدیمی، فرسوده و فضای محدود است ولی به طور جدی پیگیر اجرای طرح بزرگ تجمیع خوابگاه‌ها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به پراکندگی مکانی دانشکده‌های دانشگاه، از طرح کلی دانشگاه برای تجمیع دانشکده‌ها خبر داد و گفت: طرح کلی تجمیع دانشکده‌ها در هیأت امنای دانشگاه تصویب شده و در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به طرح احداث خوابگاه بزرگ دخترانه دانشگاه، تصریح کرد: مراحل احداث این خوابگاه در نزدیکی دانشگاه و با کمک خیرین آغاز شده و انشاالله از طریق اعتبارات عمومی و کمک‌های دولت تکمیل خواهد شد.

دکتر آقاجانی در ادامه با اشاره به فرسودگی خوابگاه متأهلین دانشگاه، اظهار کرد: ساختمان خوابگاه متأهلین دانشگاه فرسوده بوده و ایمن نیست و باید هر چه سریع‌تر تخلیه شود، البته ما برای اسکان مجدد ساکنان این ساختمان در حال تلاش هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با اشاره به تقاضای بالای دانشجویان متأهل برای اسکان در خوابگاه متاهلی، تصریح کرد: ظرفیت موجود ما برای اسکان دانشجویان متأهل بسیار محدود است و امید ما به تأمین بودجه برای اجرای طرح تجمیع و گسترش خوابگاه‌ها است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین