کد خبر: ۱۹۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال ناسالم شدن هوای تهران بر اثر افزایش غلظت ازن در بعدازظهر امروز (۳ تیر) و طی روز آینده خبر داد.
ناطقان: حسین شهبازی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبح امروز (۳ تیر) است،اظهارکرد: این وضعیت سبب می‌شود که طی برخی ساعات افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق مشاهده شود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: امروز به‌تدریج شرایط لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی و تولید آلاینده ازن فراهم می‌شود، به گونه‌ای که در برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ غلظت این آلاینده به بیشترین میزان خواهد رسید و احتمال دارد وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران طی این ساعات از لحاظ آلاینده ازن، در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی-عروقی، سالمندان، کودکان و زنان باردار قرار گیرد.

شهبازی با بیان اینکه با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز (۳ تیر)، برخی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: این شرایط جوی در بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد احتمالاً تا فردا (۴تیر) کم و بیش ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود طی برخی ساعات فردا افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده شود که به تبع آن وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در این ساعات در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دمای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ و هوا در شرایط سالم بود،گفت: این شاخص هم‌اکنون ۸۱ و هوا در شرایط سالم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین