کد خبر: ۱۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
ریزش موی سر دلایل مختلفی دارد اما به کمک راهکارهای درمانی موثر می‌توان این عارضه را به راحتی درمان کرد.
ناطقان: دلایل زیادی برای ریزش موی شما وجود دارد، این موارد در گروه‌های مختلفی همچون رژیم نامناسب غذایی، آب و هوا، عدم مراقبت نامناسب از مو و همچنین مشکلات گوارشی و هورمونی دسته‌بندی می‌شوند.

در اینجا به معرفی برخی از عللی که سبب ریزش مو می‌شوند، می‌پردازیم.
رژیم غذایی

بر اساس تحقیقات انجام گرفته محققان متوجه شده‌اند که رژیم غذایی نامناسب می‌تواند به ریزش مو منجر شود، برای همین به اغلب افرادی که دچار ریزش مو هستند توصیه می‌شود که حتما پروتئین، ویتامین D، ویتامین A و مواد معدنی فیبر دار را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

بیمارانی که دچار ریزش مو هستند باید سبزیجات، گوشت قرمز، ماهی، گوشت مرغ و انواع میوه‌ها را مصرف کنند.

مراقبت از مو

عدم مراقبت مناسب از موی سر سبب ریزش مو می‌شود؛ افرادی که ریزش موی زیادی دارند باید مو‌های سر خود را منظم بشویند و از شامپو و نرم‌کننده‌های مناسب با نوع موی خود کمک بگیرند، همچنین اغلب پزشکان توصیه می‌کنند تا هر یک از افراد مو‌های خود را توسط روغن نارگیل و روغن زیتون چرب کنند و ماساژ دهند.

درمان‌های پزشکی

پزشکان متوجه شده‌اند که افرادی که دارای ریزش مو هستند گاهی اوقات به دلیل کمبود ویتامین‌ها به این عارضه دچار می‌شوند، در همین راستا آن‌ها درمان‌های لیزری و پلاسمایی را به بیماران خود توصیه می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند تا به کمک این دو راه درمانی از ریزش موی خود جلوگیری کنند.
درمان دارویی

برای ریزش مو راه‌های درمانی و دارویی متعددی وجود دارد که بر اساس آن‌ها پزشک متخصص دارو‌های مخصوص همچون قرص زینک را تجویز می‌کند، اما باید مراقبت باشید که اگر برای ریزش موی خود سراغ دارو‌ها رفتید حتما در این رابطه با پزشکتان مشورت کنید.


 ماساژ دادن

ماساژ سر هم یکی دیگر از راهکار‌هایی است که به رشد مو و جلوگیری از ریزش آن جلوگیری می‌کند، ۴ دقیقه ماساژ سر در روز توسط روغن‌های ضروری همچون نارگیل، بادم و زیتون می‌تواند حجم زیادی از ریزش موی شما را کاهش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین