کد خبر: ۱۹۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳
بر اساس تحقیقات تلفن همراه کثیف‌تر از سرویس بهداشتی است و با روش‌هایی می‌توان گوشی موبایل را از میکروب‌ها پاک کرد.
ناطقان: بیشتر مردم تلفن همراه خود را در همه جا همراهشان دارند و حتی بسیاری از افراد تلفن همراه خود را سر میز ناهار یا شام کنار ظرف غذا قرار می‌دهند و حین غذا خوردن از تلفن همراه استفاده می‌کنند، اما محققان نشان دادند که تلفن بیش از آن که مردم فکر می‌کنند آلوده به میکروب است و محل جمع آوری میکروب‌ها به حساب می‌آید که در تماس دست این میکروب‌ها به بدن فرد منتقل می‌شوند.

در حقیقت تلفن همراه بزرگترین عامل انتقال میکروبی در تماس با تلفن همراه به حساب می‌آید و بر اساس یک نظرسنجی آمریکایی‌ها روزانه ۴۷ بار از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و در طول این میزان میکروارگانیسم‌ها یا به عبارتی میکروب‌ها به انگشت‌های دست انتقال پیدا می‌کند.
تلفن همراه ۱۰ برابر کثیف‌تر از سرویس بهداشتی +روش پاک کردن گوشی از میکروب‌ها
۱۷ هزار باکتری در تلفن همراه دانش آموزان

امیلی مارتین استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه بهداشت عمومی میشیگان در مطالعه‌ای اظهار کرده است، بر اساس تحقیقات در تلفن همراه دانش آموزان بیش از ۱۷ هزار باکتری کشف شده است و دانشمندان دانشگاه آریزونا دریافت کردند که تلفن همراه ۱۰ برابر بیش از سرویس بهداشتی یا صندلی توالت فرنگی باکتری و آلودگی دارند.

پوست انسان به طور طبیعی از باکتری پوشیده شده است، اما این میکروب‌ها عوارض منفی برای سلامت افراد ندارند، اما بر اساس گفته استادیار دانشکده بهداشت عمومی میشیگان اکثر میکروب‌های موجود بر روی تلفن همراه عامل بیمار زا هستند، به عنوان مثال میکروب استافیلوکوک ممکن است روی تلفن همراه وجود داشته باشد و فرد را به عفونت استاف مبتلا کند.

مدیر میکروب شناسی بالینی مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا اظهار کرده است که بسیاری از آلاینده‌های محیطی بر روی سطح تلفن همراه وجود دارند و با تماس دست به بدن فرد مبتلا می‌شوند.

ویتی یر در ادامه گفت: خوشبختانه راه‌های بسیاری برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها وجود دارد، اما باید توجه داشت که افراد نباید تلفن همراه را به مکان‌هایی ببرند که موجب افزایش باکتری‌های سطح تلفن همراه می‌شود و بر اساس نظر مارتین استادیار دانشکده بهداشت دانشگاه میشیگان و ویتی یر استاد دانشگاه پزشکی کلمبیا بدترین مکان برای استفاده از تلفن همراه حمام و سرویس بهداشتی است وقتی فلاش تانک سرویس بهداشتی عمل می‌کند میکروب‌ها در همه جا گسترش پیدا می‌کند و بسیاری از تلفن‌های همراه آلوده به باکتری‌های مدفوع  هستند.

مارتین استاد دانشکده بهداشت میشیگان اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه در سرویس بهداشتی خطر انتقال انواع میکروب‌ها را به دنبال دارد و می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.

روش پاک کردن تلفن همراه از آلودگی

محققان توصیه می‌کنند که افراد روزانه تلفن همراه خود را با دستمال‌های میکروفایبر پاک کنند تا از انتقال انواع میکروب‌ها به دست یا بدن و به دنبال آن به خطر افتادن سلامت افراد جلوگیری شود.

به منظور پاکسازی اساسی تلفن همراه از میکروب‌ها ویتی یر دانشمند پزشکی دانشگاه کلمبیا توصیه می‌کند که تلفن همراه را با ترکیبی از ۶۰ درصد آب و ۴۰ درصد الکل تمیز کنید تا بیمار نشوید البته باید توجه داشته باشید که باید از این ترکیب به کمک یک پارچه برای پاک کردن تلفن همراه خود کمک بگیرید و از اسپری‌های تمیز کننده برای پاک کردن تلفن همراه استفاده نکنید چرا که این کار به تلفن همراه شما آسیب می‌رساند.

محققان توصیه می‌کنند روزانه چند بار دست‌های خود را بشویید تا از انتقال بیماری و میکروب جلوگیری کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین