کد خبر: ۱۹۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
حسینی‎کیا:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما پاسخگوی متقاضیان بازار خودرو نباشیم عملا در جهت کنترل قیمت خودرو نمی‎توانیم اقدامی انجام دهیم چراکه در وضعیت فعلی نقدینگی جامعه به سمت خودرو سوق پیدا کرده و تا زمانی که این نقدینگی مدیریت نشود وضعیت به همین منوال است.
ناطقان: سیدجواد حسینی‎کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اینکه شورای رقابت چه زمانی در جهت تعیین قیمت‎های جدید خودرو وارد عمل خواهد شد، اظهارکرد: تصمیم بر این اساس است که تا زمانی که جلسه شورای رقابت برگزار شود، قیمت‎ها از طریق سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان اعلام شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر ما قصه حاشیه بازار را درباره قیمت خودرو حذف کنیم تفاوت بین قیمت تمام شده و آن قیمتی که در بازار تعیین می‎شود بیش از این خواهد بود و بازار سیاه ویژه‎ای شکل می‎گیرد، اقدام حاشیه بازار برای این بود که سود به جیب دلالان نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت صنعت درباره ایجاد حاشیه بازار اقدامی منطقی است اما ما باید در جهت افزایش تولید نیز وارد عمل شویم ،چراکه تا زمانی که ما تولید را بالا نبریم نمی‎توانیم پاسخگوی 6 میلیون متقاضی خودرو باشیم.

حسینی‎کیا تاکید کرد: اگر ما پاسخگوی متقاضیان بازار خودرو نباشیم عملا در جهت کنترل قیمت خودرو نمی‎توانیم اقدامی انجام دهیم چراکه در وضعیت فعلی نقدینگی جامعه به سمت خودرو سوق پیدا کرده و تا زمانی که این نقدینگی مدیریت نشود وضعیت به همین منوال است.

وی گفت: شورای رقابت تنها در راستای تعیین قیمت پایه تاثیرگذار است  و در روزهای آینده جلسه این شورا برگزار می‎شو؛د ولی این جلسه مشکل بازار خودرو را حل نمی‎کند و در نهایت کمی قیمت خودرو بالا و پایین می‏شود، ولی در بازار اتفاق خاصی رخ نمی‏دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا زمانی که نقدینگی به سمت بازار خودرو است هرچقدر عرضه هم صورت بگیرد باز هم مردم خریدار هستند . با وضعیت فعلی بازار خودرو باید در جهت افزایش تولید وارد عمل شد و اقدامات لازم را در جهت مقابله با سودجویان و دلالان این عرصه انجام داد.

حسینی‎کیا تصریح کرد: وضعیتی که امروز در بازار خودرو وجود دارد نیازمند یک مدیریت کارآمد و برنامه مشخص است تا بتوان میان میزان عرضه و تقاضا و ارتباط این موضوع با تولید رابطه‎ای متعادل ایجاد کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین