کد خبر: ۱۹۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
متخصص پوست گفت: درماتیت سبورئیک در آقایان بیش از خانم‌ها شیوع دارد و در پوست‌های چرب و نوزادان بیشتر می‌شود.
ناطقان: صادقی نیا متخصص پوست درباره بیماری درماتیت سبورئیک اظهار کرد: این اختلال یک مشکل التهابی پوستی شایع و غیر مسری است که بیشتر کف سر طرح را درگیر کرده و به تغییر رنگ و ایجاد ضایعات فلس مانند و خارش دار در این ناحیه منجر خواهد شد،‌ در این بین توجه به این نکته ضروری است که اگزما، پسوریازیس و واکنش‌های آلرژیک با درماتیت سبورئیک متفاوت است.

وی افزود: این اختلال علاوه بر سر ممکن است سایر نقاط چرب بدن مانند صورت را هم درگیر خود کند و در این بین می‌توان به کناره‌های بینی، پلک، ابرو، پشت گوش و در برخی موارد به قفسه سینه اشاره کرد.

صادقی نیا درباره علت بروز این بیماری گفت: علت اصلی این اختلال هنوز ناشناخته است اما عواملی مانند استرس، ژنتیک، هوای سرد و خشک، مالاسزیا، فعالیت غیرعادی سیستم ایمنی، برخی دارو‌ها، افسردگی و اعتیاد به الکل در ایجاد آن موثر خواهند بود.



وی گفت: درماتیت سبورئیک در آقایان بیش از خانم‌ها شیوع‌ دارد؛ همچنین پوست‌های چرب، نوزادان و بزرگسالان بین ۳۰ تا ۶۰ سال بیشترین آمار مبتلایان به این اختلال را دارند.

صادقی نیا درباره درمان این نوع بیماری اظهار کرد: درماتیت سبورئیک خود به خود بهبود پیدا خواهد کرد؛ اگر موضع دردناک و متورم شده و یا ترشح پیدا کند، در صورتی که مشکوک به عفونت باشد باید به پزشک مراجعه شود، این اختلال ممکن است در اکثر مواقع به یک بیماری مزمن تبدیل شده و یا تا آخر عمر همراه بیمار مانده و به صورت دوره‌ای فعال و شعله ور شود.



وی گفت: خبر خوب به مبتلایان این بیماری کنترل آن است؛ درمان‌ها به ۲ شکل صورت می‌گیرد؛ درمان نسخه‌ای با تجویز پزشک یا او تی سی دکانتر که نیازی به نسخه پزشک ندارد. راه درمان با توجه به شدت ضایعات پوست انتخاب می‌شود و در این بین مراقبت موضع مورد نظر مهم است. شست و شو آن با آب گرم و استفاده از شوینده مناسب که باعث کنترل چربی و حذف سلول‌های مرده می‌شود هم نقشی بسیار مهم در درمان دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین