کد خبر: ۱۹۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که باید احیای قنوات در دستور کار قرار گیرد که البته برخلاف گذشته مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفته است و از سویی دیگر نیز باید مشکلات مردم در بخش کشاورزی را حل کنیم.
ناطقان: محمود حجتی امروز در نشست نقش تشکل‌های جهادی در رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید به درد و دل مردم گوش کنیم و برای حل مشکلات آن‌ها در گوشه و کنار کشور تلاش کنیم که البته مسئولان همواره به فکر حل مشکلات مردم بوده و هستند.

وی افزود: امروز دولت توجه ویژه‌ای به حوزه آبخیزداری دارد و خیرین در این بخش فعالیت مناسبی دارند و دولت نیز تسهیلاتی در این زمینه اختصاص داده است. از سویی دیگر نیز شاهد مشارکت بهره‌برداران و روستاییان در این حوزه هستیم و مجمع خیرین آب که تشکیل شده، می‌تواند به ویژه در زمینه قنات پشتیبانی‌های مناسبی داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در دهه‌های اخیر مسأله‌ی قنات مورد بی‌مهری قرار گرفته اما مسئولان وزارت نیرو برخلاف دهه‌های گذشته اعلام کردند که آنچه باعث تعادل‌بخشی و پایداری محیط زیست می‌شود، احیای قنوات در کشور بوده که نشان‌دهنده توجه آن‌ها به این موضوع است.

حجتی اظهار کرد: در زمینه صندوق‌های خرد زنان روستایی نیز شاهد عملکرد مناسبی در استان‌های مختلف به ویژه خوزستان بوده‌ایم که باید محصولات تولید شده استانداردسازی و بازاررسانی مناسبی داشته باشد که زنان روستایی بتوانند فروش و سود مناسبی از آن داشته باشند.

وی هم‌چنین به قابلیت‌های مختلف توسعه کشت گیاهان دارویی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: خارشتر به عنوان یک علوفه دامی می‌تواند در مناطق خشک و کویری تولید شود که هم‌اکنون توسعه کشت آن آغاز شده است، چرا که این گیاه، گیاهی با نیاز آبی بسیار کم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین