کد خبر: ۱۹۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
رئیس پلیس پایتخت گفت: در ۴ ساعت گذشته با کار اطلاعاتی و با اخذ ۳۱۵ فقره پرونده قضایی موفق به دستگیری ۵۶۱ سارق، مالخر و ... شدیم.
ناطقان: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین طرح رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که در پلیس پیشگیری برگزار شد، اظهار کرد: در ۴ ساعت گذشته با کار اطلاعاتی و با اخذ ۳۱۵ فقره پرونده قضایی موفق به دستگیری ۵۶۱ سارق، مالخر و … شدیم.

وی افزود: در این مرحله از عملیات ۵۲ هزار و ۲۲۹ مورد اموال سرقتی کشف شد و ضبط شد که از هم اکنون تلاش می کنیم این اموال را تقدیم مردم کنیم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۸۳۰ پرونده تشکیل شد و ۲۱ باند منهدم شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ نفر از افرادی که دستگیر شدند دارای سابقه بودند و به تعداد مکرر دستگیر شده بودند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ارزش اموالی که در این مرحله از طرح رعد کشف شد بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

رییس پلیس پایتخت گفت: قضاوت در مورد طرح ترافیک جدید زود است ولی با نظارت هایی که داشتیم در رینگ دوم ترافیک کاهش داشته ولی هنوز نیاز به ارزیابی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر رفتار خارج از عرف پلیس با چند دختر و پسر در تهران پارس گفت: اتفاق پارک پلیس بر اساس تماسی که جمعی از شهروندانی که در آن پارک مشغول تفریح بودند انجام شده است.

وی گفت: مردم به پلیس اعلام کردند تعدادی جوان رفتارهای هنجارشکنانه در حدی که قابل تحمل برای خانواده ها نیست.

رحیمی تصریح کرد: پلیس در گام اول فقط تذکر می‌دهد و مردم هم شاهد هستند ولی بعد ان جوانان شروع به توهین و پرخاشگری می کنند و بعد شروع می کنند پلیس را کتک زدند.

رییس پلیس پایتخت گفت: دستور دادم دو نفر از همکاران ما که جانشین کلانتری و مامور کلانتری بودند که رفتار بد در برخورد با آن جوانان داشتند از سمتشان عزل و در بازداشت باشند تا تحقیقات بیشتر انجام شوند.

این مرحله از طرح رعد با بازداشت ۵۶۱ سارق و مجرم و کشف ۵۲ هزار و ۲۹۹ اموال سرقتی برگزار شد.

وی از تشکیل ۸۳۰ پرونده برای سارقان خبر داد و گفت: این افراد در قالب ۲۱ باند فعال بودند، بالغ بر ۳۰۰ نفر از این افراد سابقه‌دار و از سه ماه تا چند سال در زندان بودند.

به گفته رحیمی ارزش اموال مسروقه بالغ بر ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و تا این لحظه صاحبان ۸۷ درصد از اموال شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پنج قبضه سلاح گرم و ۳۹ قبضه سلاح سرد مورد استفاده در زورگیری کشف شد.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز ۲۸ قاچاقچی بازداشت، بالغ بر ۴۲ هزار و ۲۷۹ مورد انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و پنج باند قاچاق منهدم شد.

رحیمی با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به پایتخت ادامه دارد، تصریح کرد: به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تهران بزرگ فعال خواهد شد و این پلیس، مستقل و زیرنظر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مبارزه قاطع پلیس با دلالان ارزی گفت: تقریباً در یک ماه گذشته به غیر از تعداد اندک، دستگیری خاصی در این حوزه نداشتیم، عملاً حضور دلالان ارز در سبزه‌میدان، منوچهری، طول خیابان فردوسی جمع‌آوری و این مناطق به دوربینهای پیشرفته مجهز شده که چهره این اشخاص شناسایی شود و برخورد با آنها صورت گیرد.

وی با اعلام حمایت از صرافان مجاز متذکر شد: با هرگونه خرید و فروش ارز در فضاهای غیرقانونی برخورد می‌شود.

رحیمی درباره اثرگذاری طرح ترافیک جدید نیز یادآور شد: به نظر می‌رسد قضاوت در این مورد هنوز زود است؛ به طور دقیق و روزانه ارزیابی انجام می‌دهیم، ترافیک در چند روز اخیر در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک کاهش پیدا کرده اما در خارج از این محدوده شاهد افزایش ترافیک بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ترافیک اطراف پل گیشا نیز خاطرنشان کرد: بحثهای زیادی انجام شد که چه زمانی این طرح انجام شود، در جمع‌بندی به این رسیدیم که این کار در ۶ ماهه نخست سال صورت گیرد، پل گیشا فرسوده بود و باید کار جمع‌آوری آن آغاز می‌شد، در برخی ساعات آن مناطق دچار ترافیک سنگین شده که چند مسیر جایگزین اعلام شده است.
منبع: تابناک
برچسب ها: دستگیری ، سارق ، مالخر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین