کد خبر: ۱۹۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
سفیر موقت ایالات متحده در سازمان ملل متحد اعلام کرد که به اعضای شورای امنیت اطمینان داده که فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی آمریکا، ایران را به میز مذاکره بازمی گرداند.
ناطقان: به نقل از رویترز، «جاناتان کوهن» سفیر موقت آمریکا در سازمان ملل با اشاره به ادامه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک آمریکا در قبال ایران به خبرنگاران اعلام کرد که به ۱۵ عضو شورای امنیت گفته ایالات متحده شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد ایران در حملات ماه می و ژوئن به نفتکش‌ها در آبهای منطقه خاورمیانه مقصر است و کشورهای جهان در واکنش به این رفتار ایران باید به صراحت آن را غیرقابل پذیرش اعلام کنند.

آمریکا پیشتر خواهان برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ابعاد حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان شده بود.

در پایان این نشست، شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای بدون نام بردن از کشور یا نهادی، این حملات را محکوم کرد و آنها را عاملی مهم در به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی دانست.

اعضاء این شورا در این بیانیه همچنین از کشورهای منطقه خواستند تا تمام تلاش خود را برای کاهش تنش‌ها به کار بگیرند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین