کد خبر: ۱۹۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۳
یک روانشناس گفت: دوره‌ای کوتاه از "ا سترس" بی خطر است، مشکل اصلی در استرس مزمنی است که ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.
ناطقان: زهرا امام روانشناس و مشاور در خصوص راهکارهای مدیریت استرس اظهار کرد: دوره‌ای کوتاه از "ا سترس" بی خطر است، مشکل اصلی در استرس مزمنی است که ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.

امام بیان کرد: بی خیال باشید، هر کس روش متفاوتی برای آرامش و استراحت دارد و احتمالاً شما تا حالا روش خودتان را پیدا کرده‌اید و صرف‌نظر از اینکه از موسیقی یا هر چیز دیگری استفاده می‌کنید، تنها به یاد داشته باشید برای انجام دادن روش‌های آرامش‌بخش، وقت کنار بگذارید.

این روانشناس با بیان اینکه محیط زندگی خود را بهبود بخشید، افزود: پرهیز از آلودگی‌های صوتی، رفتن به جا‌های دیدنی، دیدن مناظر زیبا و بوهای مختلف می‌تواند شما را دچار تنش کند.

وی ادامه داد: ورزش کردن، ورزش هوازی یا هر ورزش دیگری که ضربان قلب شما را بالا ببرد روش بسیار مفیدی برای مبارزه با استرس است همچنین نگران چیزهایی که به هیچ‌وجه تغییرپذیر نیستند، نباشید.

امام با اشاره به اینکه سعی کنید ذهن خود را از مسئله استرس زا منحرف کنید، اضافه کرد: استرس بیشتر نتیجه مسائلی است که در ذهن شما می‌گذرد نه آنچه در محیط شما رخ می‌دهد همچنین کمبود خواب کنترل مغز را بر احساسات کم می‌کند، ساعت‌های خواب منظمی داشته باشید.

این روانشناس گفت: از خود انتظارات وکارکردهای بی عیب و نقص نداشته باشید چرا که اکثر موارد استرس از مسائل خیلی معمولی وپیش پا افتاده شروع می‌شود همچنین روابط اجتماعی برقرار کنید، فعالیت‌های اجتماعی حواس ما را از مشکلی که داریم پرت و استرس را آرام می‌کند.

وی افزود: ناراحتی‌ها را در ذهنتان نگه ندارید و سعی کنید تسلط برخودتان داشته باشید و همواره سعی کنید عواملی که باعث ایجاد استرس در شما می‌شود را پیدا کنید.

امام خاطرنشان کرد: مواردی را که باعث عصبانی‌تان می شود را پیدا کنید و از یکی از اعضای خانواده سؤال کنید و بی تردید او فهرست کاملی از نقطه‌ ضعف‌های شما خواهد داشت.
برچسب ها: راهکار ، مدیریت ، استرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین