کد خبر: ۱۹۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
سخنگوی شورای شهر تهران از راه اندازی ۲۲ میدان‌گاه پیاده تا پنج سال آینده در ۲۲ منطقه تهران خبر داد.
ناطقان: علی اعطا ظهر امروز در جلسه نوبت عصر نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان اینکه بحث توسعه عرصه‌های عمومی به عنوان یکی از مطالبات مردمی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، گفت: استقبال مردم از فضاهای عمومی نشانه‌ای است که به ما راه را نشان می‌دهد و می‌بایست در راستای نیاز مردم یعنی گسترش و توسعه عرصه‌های عمومی گام برداریم.

وی افزود: در سال ۹۷ در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران پیش‌بینی کردیم که در مدت پنج سال و تا انتهای برنامه سوم ۲۲ منطقه تهران ۲۲ میدان گاه پیاده داشته باشند. در سال اول برنامه که سال ۹۸ است پنج پهنه شهر تهران در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز می‌بایست دارای پنج عرصه عمومی باشند که میدان هفت تیر نیز که پیش از آن به محل کارگاه عمرانی بدل شده بود به فضای پیاده تبدیل شد.

اعطا با بیان اینکه در بحث سیما و منظر شهری کمیته‌های نما شکل گرفته است، گفت: نما یکی از تاثیرگذارترین عناصر شهر است که در طی سال‌های گذشته کمتر به آن توجه شد اما حالا با راه اندازی کمیته‌های نما بحث کیفی نماهای ساختمان را در دستور کار قرار داده‌ایم و این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم رونق زندگی شبانه گفت: با تقویت عرصه‌های عمومی می‌توان به رونق زندگی در شهریمان امیدوار باشیم.

در جلسه نوبت عصر اسلامی وزیر راه و حناچی - شهردار تهران-  نیز حضور داشتند و تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی مراکز استان‌ها به بیان نکته نظرات خود پرداختند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین