کد خبر: ۱۹۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
لغو ویزای چینی ها ، ارائه پرونده جهانی جنگل های هیرکانی، ممنوعیت ورود موتورهای سنگین گردشگران خارجی به ایران و خبرساز شدن مجسمه های جوبجی از مهمترین خبرهای میراث و گردشگری در این هفته بود.
ناطقان: پرونده جنگل های هیرکانی از سوی ایران مستقلاً به یونسکو ارسال شده تا در اجلاس کمیته میراث جهانی که این روزها درحال برگزاری است بررسی، و با موافقت اعضای کمیته، به نام ایران ثبت جهانی شود.

این اجلاس هم اکنون در شهر باکو آذربایجان در حال برگزاری است.

لغو ویزای چینی ها

این هفته خبر مهم درباره لغو ویزای یک طرفه چینی ها بود به این ترتیب چینی ها برای سفر به ایران دیگر نیازی به ویزای فرودگاهی ندارند.

این هفته رئیس جامعه تورگردانان کشور بیان کرد: از لحاظ روانی لغو ویزا برای گردشگران یک کشور تاثیر مثبتی دارد ضمن اینکه انگیزه سفر را در آنها نیز ایجاد می کند.

ابراهیم پورفرج درباره لغو روادید یک طرفه برای گردشگران چینی در هنگام ورود به ایران به خبرنگار مهر گفت: ما به ورود توریست به کشورمان نیاز داریم سالانه حدود ۱۳۰ میلیون چینی به کشورهای دیگر سفر می‌کنند اگر بتوانیم حتی یک درصد از آنها را به ایران بیاوریم اتفاق مهمی برای گردشگری ما خواهد افتاد.

وی در پاسخ به اینکه گرفتن ویزای فرودگاهی برای چینی‌ها پیش از این هم سخت نبود گفت: زمانی که ویزای کشوری برداشته می‌شود در واقع از لحاظ روانی اتفاق مثبتی رخ می‌دهد. گردشگران آن کشور می‌دانند که از این به بعد مشکلی برای تهیه مدارک ویزا و یا معطلی در مرز و یا فرودگاه ندارند بنابراین سفر به آن کشور آسان می‌شود ما هم می‌خواهیم سفر گردشگران خارجی به ایران را راحت کنیم تا آنها بیشتر به ایران بیایند.

ممانعت از ورود موتورهای سنگین گردشگران خارجی به ایران

او همچنین در این هفته گفت: با وجود اینکه بخشنامه ممنوعیت تردد موتورهای سنگین بالای ۲۵۰ سی سی برای گردشگران خارجی اعلام نشده اما همچنان از ورود گردشگران با این موتورها به ایران جلوگیری می شود.

چندی پیش بخش نامه‌ای صادر شده بود درباره اینکه موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی اجازه تردد در داخل شهر را ندارند. اگرچه این ممنوعیت برای شهروندان است اما این موضوع ما را برای ورود تورهای گردشگری با موتورهای سنگین به داخل کشور با مشکل مواجه کرد و مانع ورود آنها به ایران شدند و این توریست‌ها پشت مرزها ماندند.

پورفرج بیان کرد: ما از توریست‌هایی صحبت می‌کنیم که قصد دارند جاده ابریشم را طی کنند و از ایران عبور کنند. قطعاً آنها با موتورهای خودشان در خیابان‌ها تردد نخواهند داشت. بنابراین اگر قصد بازدید از شهر هم داشته باشند، با این موتورها به خیابان نمی‌روند بلکه کل مسیر تردد آنها از جاده به پارکینگ هتل خواهد بود و بعد از آن به همراه راهنمای گردشگری و یا با وسایل نقلیه دیگر به مراکز گردشگری داخل شهر تردد می‌روند. اکنون ما درخواست‌های زیادی برای ورود این افراد به کشور داریم ولی چون اجازه ورود موتورهای سنگین داده نمی‌شود، آنها را کنسل می‌کنیم.

برخورد پلیس با مسافران بی‌حجاب در داخل هواپیما

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: با قاطعیت با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم و ابلاغ کتبی به ما شده که این موضوع را با قوت و قدرت حتی داخل هواپیما ادامه دهیم. بر اساس قانون، پلیس موظف است با جرم مشهود مقابله کند. به خصوص اینکه قانون برای جرم مشهود مجازات تعیین کرده است. کسی که کشف حجاب کند، پلیس حتماً برخورد خواهد کرد.

سردار مهری در پاسخ به این پرسش که آیا برخورد با کشف حجاب در فرودگاه‌ها، نیاز به حکم قضائی دارد؟ اظهار داشت: با مرجع قضائی هماهنگ می‌کنیم و حکم قضائی اخذ خواهیم کرد. ضمن اینکه مقامات قضائی هم اعلام کرده اند در جرایم مشهود، پشتیبان پلیس هستند و ما هم حتماً برخورد خواهیم کرد. با توجه به اینکه کشف حجاب جز جرام مشهود است، با این جرم بدون تعارف برخورد می‌شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین