کد خبر: ۱۹۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت هفتمین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت و هر اونس 1417.81 دلار معامله شد.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در مسیر ثبت هفتمین هفته متوالی افزایشی قرار گرفته است زیرا سرمایه گذاران در انتظار آمار بیکاری آمریکا هستند و این آمار می تواند بر نظر فدرال رزرو در تعیین سیاست هایش تاثیر بگذارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی به 1417.81 دلار رسید و تاکنون طی هفته گذشته 0.6 درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «ما امشب یک اتفاق مهم برای اقتصاد جهان داریم و آن انتشار ارقام فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی است. اگر این آمار ضعیف تر از انتظار باشد، ما شاهد یکی از عوامل تقویت کننده قیمت طلا خواهیم بود که آن کاهش نرخ بهره است.»

چشم ها به گزارش فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا که آخر وقت امروز منتشر خواهد شد، دوخته شده است.

همچنین نشست بعدی فدرال رزرو در 30 و 31 جولای است و انتظار می رود که نرخ بهره بانکی را کاهش دهد.

فدرال رزرو تنها بانکی نیست که سیاست های کاهشی در پیش گرفته است. بانک مرکزی استرالیا نیز نرخ نقدینگی خود را 50 واحد از ماه ژوئن کاهش داده است و درها را برای سومین اقدام در سال جاری باز نگاه داشته است.

طلا از زمانی که به کمترین رقم 2019 یعنی 1265.85 دلار در هر اونس در ماه می رسید تا کنون 12 درصد یعنی 150 دلار گران شده است. این افزایش ناشی از چشم انداز ملایم بانک های مرکزی و تشدید تنش های میان آمریکا و ایران بوده است.

کاهش نرخ بهره، هزینه های دارایی های بدون بهره نظیر طلا را کاهش می دهد و با کم کردن ارزش دلار، این فلز گران بها را برای مالکان دیگر ارزها ارزان تر می سازد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین