کد خبر: ۱۹۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
فعال محیط زیست گفت: طرح زوج و فرد طرح مقطعی بود که اجرای دراز مدت آن باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا نمی‌شد.
ناطقان: پیام محبی با انتقاد از اجرای 14 ساله طرح زوج و فرد در شهر تهران گفت: دستاورد طرح زوج و فرد افزایش سرانه مالکیت خودرو و در نتیجه کمبود فضای پارک حاشیه‌ای بود.

 وی افزود: طرح زوج و فرد طرحی مقطعی بود که اجرای دراز مدت آن نه تنها راه حلی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در حلقه ی میانی شهر نبود که ترافیک را نیز افزایش داد.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: با اجرای طولانی مدت  طرح زوج و فرد، جامعه نسبت به طرح واکنش نشان داده و به منظور تردد راحت‌تر در این محدوده به خرید خودروی دوم روی آوردند و افزایش سرانه ی مالکیت خودرو و از سوی دیگر تردد خودروهای دست دوم و بی کیفیت در محدوده ی میانی شهر تنها دستاورد اجرای طولانی مدت زوج و فرد شد.
 
این کارشناس محیط زیست یاد آور شد: در تهران هر ساختمان یک پارکینگ دارد و بسیاری از خانواده‌ها خودروی دوم خود را در خیابان پارک می‌کنند که کمبود فضای پارک نیز دستاورد دوم این طرح بوده است در عین حال که معتقدم اگر خانواده ای می‌توانست یک خودروی با کیفت سوار شود برای تردد راحت در محدودهی زوج و فرد به خرید دو خودوری ارزان و بی‌کیفیت با دو پلاک متفاوت رضایت داده اند و این هم یکی دیگر از دستاوردهای ناقص طرح زوج و فرد بود.

محبی از تغییر طرح زوج و فرد و اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا استقبال کرد و گفت: معتقدم همین امتیاز 20 روز تردد در هر فصل نیز باید حذف شود چرا که یک خانواده ی که 3 خودرو دارد مشکلی برای تردد در این محدوده نخواهد داشت و شهرداری تهران باید برای کاهش تردد خودروها امتیاز قائل شود.

وی تاکید کرد: تهران باید شهری شهروند محور باشد نه شهری خودرو محور، از این‌رو لازم است که طرح های کارشناسی و کار آمدی برای این هدف در شهر اجرایی شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین