کد خبر: ۱۹۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
رحمانی فضلی:
به گفته وزیر کشور، برخورداری روستاییان از امکانات حق شرعی، قانونی و انسانی آنهاست، لذا اگر به روستاها توجهی می‌شود نه تنها نباید بر سر روستایی منت گذاشته شود، بلکه باید از آنها بدلیل عدم توسعه و توازن پوزش طلبید.
ناطقان: رحمانی فضلی در همایش نکوداشت روز دهیار که ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد اظهار کرد: نباید با پدیده روستا به عنوان مکان برخورد کرد بلکه باید برمبنای ماهیت و حقیقت موضوع ارزش گذاری کرد که حقیقت و ماهیت انسانها هستند. فرقی میان انسانهایی که در شهر و روستا زندگی می کنند وجود ندارد پس توجه ما به موضوع روستا باید از منظر انسانی باشد، زیرا کسانی که در روستا زندگی می کنند همانند انسان‌ها در شهر نیازهایی دارند.


وی ادامه داد: اگر نظام بودجه ریزی و برنامه‌ریزی اداری عملکرد غلطی داشته است و توزیع منابع ما عادلانه نیست و نبوده است و نتوانسته است تعادل و توازن را برقرار کند، به معنای این نیست که بر مبنای این عدم تعادل، ارزش گذاری‌های دیگری کنیم که بر مبنای این ارزش گذاریها فرهنگ سازی  و ادبیاتی نیز تولید شود؛  اینکه روستایی را در سطحی از فرهنگ و با یک ادبیات خطاب کنیم و شهری را با یک ادبیات و فرهنگ دیگر و این کار غلطی است.

وزیر کشور تصریح کرد: حق شرعی، قانونی و انسانی روستاییان است که آنها هم مانند بقیه برخوردار باشند، بنابراین اگر به روستاها توجهی می‌شود نباید بر سر روستایی منت گذاشت، بلکه باید از آنها عذرخواهی نیز کرد و از آنها باید برای این همه عقب افتادگی و عدم توسعه و توازن پوزش بطلبیم.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث تاثیر گذاری روستاها و زندگی روستایی در سطح اقتصادی است گفت: ظرفیت عظیمی در روستاها از منظر منابع طبیعی وجود دارد که اگر روستاییان در روستا زندگی نکنند این ظرفیت بلااستفاده می‌ماند.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین