کد خبر: ۱۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
بعد از امضای قرارداد بین فدراسیون و این مربی بلژیکی قرار است تاج اولین قسط او را مدتی بعد از شروع کار واریز کند. این اتفاق، اما تا امروز نیفتاده است.
ناطقان: فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس خیلی زود به روزهای سخت رسیدند. تحریم‌ها هر روز فشار را روی فوتبال بیشتر و بیشتر می‌کند و کار به جایی رسیده که باشگاه‌ها و فدراسیون توان ترانسفر پول به خارج از ایران را ندارند. همین حالا فدراسیون فوتبال ۹ میلیون دلار از فیفا طلب دارد ولی نمی‌تواند آن را بگیرد، چون به محض پرداخت پول، بلوکه خواهد شد.


در ۳، ۴ ماه گذشته آمریکا و در رأس آن ترامپ روی ورزش ایران حساس شده‌اند. آن‌ها به این بهانه که بخشی از دور زدن‌های تحریم توسط ورزش و با انتقال پول‌ها صورت می‌گیرد، حتی فیفا را تحت فشار گذاشتند تا نتواند به فدراسیون فوتبال و به طور کلی به فوتبال ایران پول دهد. حتماً به یاد دارید که همین سال گذشته آن‌ها حساب کارلوس کی‌روش را در سوئیس بستند تا هشدار لازم را بدهند. این کار ناجوانمردانه آمریکا عرصه را برای فوتبال ایران تنگ و تنگ‌تر کرد به شکلی که حالا ۹ میلیون دلار جام جهانی روسیه را نگرفته‌اند. باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس هم که از فیفا طلبکار هستند، همچنان جیب‌شان خالی مانده است. اخیراً فدراسیون فوتبال تیمی به زوریخ فرستاد تا بتواند راه حلی برای این مشکل بیابد ولی آن‌ها موفق نشدند. در این سفر قرار بود تکلیف پول ایران در فیفا هم مشخص شود، اما فدراسیون جهانی گفت نمی‌تواند پول را واریز کند، چون بلوکه خواهد شد. تلاش‌ها برای انتقال بخشی از این پول به حساب مارک ویلموتس هم به مشکل خورد.
بعد از امضای قرارداد بین فدراسیون و این مربی بلژیکی قرار است تاج اولین قسط او را مدتی بعد از شروع کار واریز کند. این اتفاق، اما تا امروز نیفتاده است. ویلموتس اخیراً پیگیر دستمزدش شد و تاج اعلام کرد پیگیر هستند. وقتی فیفا هم به فدراسیون پاسخ منفی داد، تاج تصمیم گرفت سراغ بانک مرکزی برود. آن‌ها امیدوارند راهکاری برای حل مشکل پیدا کنند. رئیس فدراسیون جلسه مثبتی را با مسئولان بانک مرکزی داشت ولی هنوز مشخص نیست آیا می‌توانند پولی به حساب ویلموتس و دستیارانش واریز کنند یا نه؟ تاج در روزهای اخیر به شدت درگیر این مسئله بوده و به همین خاطر شدیداً سرش شلوع است. روز اول خردادماه امسال ویلموتس به صورت رسمی سرمربی تیم ملی ایران شد. هنوز مدت همکاری دو طرف به ۲ ماه نرسیده ولی توافقات این بوده که به هر حال ویلموتس بخشی از پول خود را در همان ابتدا دریافت کند. عرف هم این است که هر مربی یا بازیکنی بعد از امضای قرارداد، بخشی از دستمزد سالانه خود را بگیرد.
فدراسیون فوتبال نیاز به کمک دولت دارد تا بتواند پول به حساب مربیان منتقل کند. یکی از ایده‌ها از ابتدا این بود که وزارت خارجه در تهران پول بگیرد و در سفارت ایران در بروکسل آن را به حساب ویلموتس واریز کند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تاج ، ویلموتس ، پول
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین