کد خبر: ۱۹۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۵۶۷ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت: ۳۸۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
ناطقان: همه ساله خصوصا با آغاز شدن سفر‌ها به مناطق دریایی و آبی، اخبار زیادی از غرق‌شدن افرادی شنیده می‌شود که برای تفریح و فرار از گرما دل به آب زده و جان خود را از دست داده‌اند. متاسفانه گاهی بی‌احتیاطی و توجه نداشتن به نکات ایمنی سبب می‌شود تا یک روز شاد و مفرح به تلخ‌ترین روز خانواده منجر شود.

بر همین اساس رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۵۶۷ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت: ۳۸۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

پیرحسین کولیوند با تأکید بر اینکه ۱۶ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند، اظهار کرد: از اول فروردین تا ۱۴ تیر از مجموع ۵۶۷ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۱ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲۳ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۷ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۷ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۵ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، خانم ۸۴ ساله در ارومیه و یک آقای ۸۴ ساله در صومعه‌سرا (گیلان) که هر دو در محل حادثه جان باختند.

* غرق شدگی ۵۶۷ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۵۶۷ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۱۴ تیر ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۱۸۴ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۱۵۶ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۲۸ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۳۸۳ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۱۰۷ روز گذشته و از مجموع ۵۶۷ غریق از نظر تفکیک مکانی ۲۲۴ نفر معادل ۳۹ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۴ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۲ درصد در دریاچه پشت سد، ۱۸ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۶ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و تهران در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۱۰۷ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب مازندران، با ۸۴ نفر، سیستان و بلوچستان با ۴۰ نفر و تهران با ۳۸ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به مازندران با ۳۷ نفر،گیلان با ۲۸ نفر و استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۳ نفر اختصاص دارد.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد، ۶۷ تیر با ۲۳ مورد، ۲۴ خرداد و ۱۴ تیر با ۲۰ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۴ تیر با ۱۶ نفر، ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ نفر و ۱۴ خرداد و ۷ تیر با ۱۲ نفر اتفاق افتاده است.

*افزایش ۸۳ درصدی تلفات غرق شدگی در دو ماهه سال جاری

براساس اعلام پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات غرق شدگی در دو ماهه امسال، ۱۷۹ نفر مرد و ۴۸ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش استان‌های فارس با ۴۰، خوزستان با ۲۱ و سیستان و بلوچستان با ۱۸ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را طی دو ماهه نخست امسال داشته‌اند. این استان‌ها به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه امسال در صدر آمار تلفات غرق شدگی استان ها قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رشد ۸۳ درصدی این تلفات در دو ماهه امسال نیز به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌های کشور اتفاق افتاده است. در این مدت استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب ۱۲ و ۷ فوتی ناشی از غرق شدگی داشته‌اند.

*بیشترین تلفات در رودخانه‌ها

مطابق آمارهای موجود آمار تلفات غرق شدگی در فروردین امسال ۱۱۵ و در اردیبهشت ماه ۱۱۲ نفر بوده است. همچنین از کل تلفات غرق شدگی دو ماهه امسال، ۱۰۹ نفر در رودخانه ها، ۶ نفر در دریا (یک نفر محدوده مجاز و ۵ نفر خارج طرح)،۲۰ نفر در استخرهای کشاورزی، ۱۲ نفر در کانال ها، ۱۰ نفر در استخرهای شنا، ۸ نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۸ نفر در چاه، ۵ نفر در حوض و حوضچه و ۵ نفر در دریاچه های طبیعی جان باخته اند. ۴۴ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان خود را از دست داده اند.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش سفر به مناطق تفریحی، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان عزیز توصیه می کند حتماً مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه های لازم توجه کافی داشته باشند. فراموش نکنیم که بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق‌ شدگی در رودخانه ها و آب‌های کم عمق اتفاق می افتد لذا رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق ‌شدگی را جدی بگیریم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین