کد خبر: ۱۹۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
انگلیس قصد دارد اسلحه هایی بسازد که با استفاده از فرکانس رادیویی رایانه های دشمن را مختل و با کمک لیزر پهپاد و موشک را در آسمان نابود می کنند.ن نابود می کنند.
ناطقان: به نقل از انگجت، انگلیس تصمیم دارد با استفاده از اشعه های پرقدرت نور پهپاد و موشک های دشمنانش را نابود کند.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرده مشغول توسعه اسلحه های لیزری و فرکانس رادیویی است. این اسلحه ها که در مجموع DEW(اسلحه های انرژی مستقیم) نام دارند، با استفاده از برق کار می کنند و نیازی به مهمات ندارند. در حقیقت آنها به وسیله یک ژنراتور یا موتور وسیله نقلیه به کار می افتند.

اشعه های لیزر می توانند پهپاد و موشک را در آسمان هدف بگیرند و نابودکنند. علاوه برآن اسلحه های فرکانس رادیویی می توانند رایانه های دشمن را مختل کنند و از کار بیندازند و به این ترتیب از هزینه های عملیاتی بکاهند.

تخمین زده می شود این نوع اسلحه ها تا ۱۰ سال دیگر به کار گرفته شود. چنین اسلحه هایی نخست در ناوهای جنگی و وسایل نقلیه ارتشی آزمایش می شوند. این آزمایش ها احتمالاً در ۲۰۲۳ انجام شوند.

این در حالی است که روسیه نیز پهپادهای حامل بمب در اختیار سربازانش قرار دهد بنابراین کشورهای دیگر نیز به دنبال اسلحه های جدید برای مقابله خواهند بود.

البته اسلحه های لیزری پدیده ای نوین نیستند. در سال ۲۰۱۷ میلادی انگلیس ۳۰ میلیون پوند برای ساخت نمونه اولیه یک اسلحه لیزری سرمایه گذاری کرد و آمریکا نیز نخستین اسلحه لیزری خود را در ۲۰۱۴ میلادی به کار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین