کد خبر: ۱۹۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
آیت‌الله خاتمی:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در کشور نا دین حاکم است گفت: دین‌داری و دین‌مداری در طول تاریخ هزینه داشته است و باید تحمل کرد زیرا هزینه تسلیم نشدن در برابر دشمنان زیاد است.
ناطقان: آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل و بزرگداشت امامزادگان با بیان اینکه وجود امامزادگان در کشور از نعمت‌های بزرگی که باید قدر بدانیم، اظهار داشت: مدفن امامزادگان در هر نقطه از کشور کانون نور و معنویت و زینت‌بخش محفل و مجالس هستند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: گلپایگان میزبان امامزادگان هفده تن یکی از فرزندان فاطمه (س) است که مهاجر فی سبیل الله است، آن‌ها از مدینه به ایران هجرت کردند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه بسیاری از امامزادگان فقیه و عالم دینی و تربیت شده مکتب اهل‌بیت (ع) بودند، گفت: حضرت معصومه (س) فقیه و مجتهده به تمام معنای کلمه بود چرا که به جواب سؤالات مردم در زمانی که پدرش مسافرت بودند را جواب می‌دادند.

خاتمی با اشاره به شهادت بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش، گفت: منافقین داعش‌های وطنی در طول دوران انقلاب 17 هزار ایرانی را شهید کردند و تنها جرم آن‌ها گرایش به جمهوری اسلامی بود.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: علت تمام توطئه‌ها و دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی اینکه نظام اسلامی را برنمی‌تابند و بمب اتمی بهانه است، اگر نظام اراده کند توان ساختن بمب اتم را داریم اما به دنبال تولید آن نیستیم زیرا دین ما مخالف ساختن بمب اتمی است.

وی گفت: آمریکا خودش زرادخانه بمب اتمی است و رژیم صهیونیستی 200 کلاهک بمب اتمی دارد و نظارتی بر آن نیست.

خاتمی تصریح کرد: آمریکا خط مقدم جنایت علیه حقوق بشر است و در مقابل دوربین‌ها اقدام به کشتن مردم می‌کند، آمریکا خودش تروریست پرور است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری‌اش به رقبای خودش اعلام کرد که شما داعش را به وجود آوردید حال خود حامی داعش شده است، بیان داشت: در کشور ما دین حاکم است بنابراین می‌خواهند دین اسلام حاکم نباشد.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در برابر دنیای کفر ایران مانند سرو سبز قامت ایستاده است، آمریکا در خیال خود تصور می‌کرد پس از فروپاشی ابرقدرت‌های شرق ابرقدرت جهان خواهد شد اما ابرقدرتی به نام جمهوری اسلامی شکل گرفته که ذره‌ای برای دولت مردان آمریکا حیثیت نگذاشته است و علی‌رغم خیال ترامپ شعار انقلابی «مرگ بر آمریکا» در این کشور طنین‌افکن است.

وی گفت: آمریکا تا زمانی با می‌جنگد که دست از حمایت از دین اسلام برداریم اما مؤمنان برای دین ایستادند و استقامت می‌کنند و راز و رمز تمام دشمنی‌ها همین است.

خاتمی تصریح کرد: این امامزادگان الهام‌بخش ما هستند و دین‌داری و دین‌مداری در طول تاریخ هزینه داشته است و باید تحمل کرد زیرا هزینه تسلیم نشدن در برابر دشمنان زیاد است.

وی با اشاره به اینکه عربستان مانند غلامی حلقه به گوش تسلیم آمریکا شده است تا جایی که نصف بودجه سال عربستان را ترامپ غارت کرد این خروجی نسخه تسلیم شدن در برابر آمریکا است.

 امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه راز تسلیم نشدن ایران اسلامی در برابر آمریکا عمل به شعار هیهات من الذله است، بیان کرد: تحریم بی‌سابقه برای خسته کردن مردم است تا دست از انقلاب بردارند اما مردم ثابت کردند که دست بردار نیستند.

وی گفت: ملت ایران چهل سال با مشکلات تحریم‌ها دسته و پنجه نرم می‌کند و خسته نخواهد شد ولیکن دشمن را خسته خواهد کرد.

زیارت امام زادگان الهام‌بخش مقاومت و ایستادگی در برابر مسیر حق است که هر روز این درس عمیق‌تر بر جان امت ما می‌نشیند همان گونه که تاکنون در راهپیمایی‌ها حضور رسانند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین