کد خبر: ۱۹۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
پس از آنکه جمهوری دومینیکن روابط دیپلماتیکش را سال گذشته میلادی با تایوان قطع کرد، رئیس جمهوری تایوان با هدف تقویت حمایت در منطقه به هائیتی رفته است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفر از سوی تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان به پورتوپرنس، پایتخت هائیتی نخستین توقف در سفر ۱۲ روزه وی به منطقه کارائیب، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سنت لوسیا و سنت کیتز و نوویس است.

وی در جریان گفتگو با رئیس جمهوری هائیتی، بر اهمیت روابط دو طرف که به ۶۳ سال قبل باز می‌گردد، تاکید کرد و گفت: تایوان یک دوست و شریک صادق برای هائیتی است. ما در مسیر توسعه، هائیتی را همراهی می‌کنیم.

رئیس جمهوری هائیتی نیز بر تعهدات کشورش نسبت به تایوان تاکید کرد و گفت، سفر رئیس جمهوری تایوان به منطقه کمتر از یک سال از سفر به تایوان صورت گرفته است.

متحدان تایوان در منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی در سال‌های اخیر دچار تزلزل شده‌اند. در ۲۰۱۷، دولت پاناما روابطش با تایوان را قطع کرد و السالوادور و جمهوری دومینیکن نیز در پی آن این روابط را با تایپه قطع کردند و هندوراس نیز شاید چنین کاری کند؛ مقام‌های آمریکایی به السالوادور نسبت به قطع روابط با تایوان هشدار داده‌اند.

دولت چین، تایوان را استانی جدا شده از خود می‌داند و با تمایلات استقلال‌طلبانه آن به شدت مخالف است و حتی تهدید کرده که در صورت نیاز با اعمال زور، آن را تحت کنترل خود در می‌آورد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین