کد خبر: ۱۹۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان از افزایش هزینه‌های درمان در کشور خبر داد و گفت: این سازمان با کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی زیرپوشش خود مواجه است.
ناطقان: سیدمجتبی اکرم پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود 11 هزار نفر در بیمارستان تأمین اجتماعی سمنان بستری شده‌اند که پنج هزار و 100 مورد عمل جراحی روی آنها انجام شده است.

وی تصریح کرد: یک هزار و 300 نوزاد نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی سمنان متولد شدند و در مراکز آزمایشگاهی و داروخانه‌های زیرپوشش تأمین اجتماعی در استان خدمات مطلوبی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

دفترچه بیمه حذف شد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان در کشور گفت: تأخیر در پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی سبب شده است تا این سازمان در ارائه خدمات به جامعه هدف دچار مشکلاتی شود.

اکرم افزود: سازمان تأمین اجتماعی به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی این سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیز گسترش می‌یابد و در مطب‌های پزشکان نیز صرفاً با دریافت کد ملی روند درمان طی خواهد شد. مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: در راستای ایجاد پرونده الکترونیک و دولت الکترونیک، فعالیت‌های خوبی در سازمان تأمین اجتماعی در دست اجرا بوده و این سازمان پیش‌قدم این امر شده است.

اکرم تصریح کرد: در صورت ارائه دفترچه بیمه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی برگه‌ای از آن کنده و نسخه‌ای در آن نوشته نمی‌شود؛ اغلب بیماران به این دلیل که کارت ملی با خود به همراه ندارند، این دفترچه برایشان نقش کارت ملی را بازی می‌کند و اگر کارت ملی وجود داشته باشد، دیگر نیازی به وجود دفترچه بیمه نیست.

کمبود نیروی متخصص در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به مشکل کمبود نیروی متخصص در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی این استان گفت: با توجه به اینکه این سازمان حجم بالایی از خدمات را به جامعه هدف ارائه می‌دهد، انتظار است تا 10 درصد از نیروهای طرحی زیرپوشش وزارت بهداشت به سازمان تأمین اجتماعی ارجاع داده و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

اکرم اضافه کرد: در بیمارستان شفای سمنان تمام تخصص‌های موجود وجود دارد؛ اما با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم.

وی ادامه داد: هیچ سهمیه‌ای از نیروهای طرحی به سازمان تأمین اجتماعی داده نمی‌شود و پزشکان در طرح تحول سلامت به‌صورت تمام‌وقت در مراکز زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌کارگیری می‌شوند و تمایلی برای همکاری غیر از آن ندارند؛ در حالی که در جذب نیروی متخصص از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تأمین اجتماعی باید استثنا قائل شد.

گلایه‌های مردم از تزریقات در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به گلایه‌هایی که از روند تزریقات در مراکز زیرپوشش این سازمان وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه تزریقات، پزشک مرکز درمانی مسؤول تمام تزریقاتی است که انجام می‌شود.

اکرم بیان کرد: از این‌رو، صرفاً تزریقات تجویزشده همان درمانگاه را انجام می‌دهند و مسؤولیت نسخه‌های مطب‌ها را نمی‌پذیرند؛ این مسأله برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده بود و به همین خاطر تشخیص داده شد تا تزریقات داروهایی که پرخطر نیست، در مراکز زیرپوشش تأمین اجتماعی انجام شود.

وی گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک‌ها به همین دلیل در درمانگاه‌های زیرپوشش تأمین اجتماعی در استان سمنان انجام نمی‌شود؛ مگر اینکه پزشک نسخه ارجاع‌شده را مشاهده و آن را تأیید کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: پزشکان عمدتاً مسؤولیت عوارض داروهایی را که سایر پزشکان خارج از تأمین اجتماعی تجویز کرده‌اند، نمی‌پذیرند.

وجود بیشترین مراکز شبانه‌روزی تأمین اجتماعی در سمنان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: 30 مرکز از 290 مرکز درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور شبانه‌روزی هستند که پنج مرکز آن در استان سمنان وجود دارد و این استان دارای بیشترین مراکز شبانه‌روزی درمانی تأمین اجتماعی در کشور محسوب می‌شود.

اکرم تصریح کرد: داروخانه‌های شبانه‌روزی برای تجویز داروهای اورژانسی در مراکز تأمین اجتماعی وجود دارد و در درمانگاه شماره 2 سمنان نیز بیماران غیراورژانسی پذیرش می‌شوند و در شیفت شب دارو می‌گیرند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین