کد خبر: ۱۹۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مقامات نپال روز گذشته (شنبه) از کشته شدن ۱۵ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر تنها در یک شب و هم‌چنین مفقود ماندن ۱۸ نفر دیگر در سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های موسمی خبر دادند.
ناطقان: بارندگی‌های پی‌درپی در نپال که کشوری هیمالیایی محسوب می‌شود، از روز پنج‌شنبه تاکنون در مجموع ۳۰ قربانی گرفته است.

مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که سطح آب رود "کوشی" در شرق نپال که به ایالت شرقی "بیهار" هند می‌رود، از علامت خطر نیز گذشته است.

رود "کوشی" از سال ۲۰۰۸ میلادی که طغیان و مسیر اصلی آن تغییر کرد و هم‌چنین باعث سیل‌گرفتگی منطق اطراف خود و تحت تاثیر قرار گرفتن بیش از دو میلیون نفر در ایالت "بیهار" هند برای هر دو کشور هند و نپال شد به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شده است. در فاجعه سال ۲۰۰۸ میلادی رود "کوشی"، حدود ۵۰۰ نفر کشته شدند.

از ۵۶ دروازه سدبند در مرز میان هند و نپال، ۳۰ دروازه باز شده و تیم‌های نجات برای تخلیه روستاییان منطقه مستقر شده‌اند.

اداره هواشناسی نپال از ساکنین حاشیه این رود خواسته بود تا هوشیار بمانند، چرا که بارندگی‌ها در روزهای آتی تداوم خواهد داشت. مقامات تاکید کرده‌اند که با وجود کاهش بارندگی‌ها در برخی از مناطق، احتمال تشدید بارندگی‌ها در طول امروز (یک‌شنبه) وجود خواهد داشت.

بنا بر گزارش رویترز، باران‌های موسمی سالانه که معمولا در ماه ژوئن آغاز شده  و در طول  ماه سپتامبر ادامه می‌یابند، برای نپال ۳۰ میلیون نفری و هند در همسایگی آن که کشاورزی‌اش به این بارندگی‌ها وابسته است، بسیار حیاتی هستند اما رانش زمین و سیل‌گرفتگی‌های ناشی از آن نیز هر ساله منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد در این کشورها می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین