کد خبر: ۱۹۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت طالبی با فیبر بالایی که دارد باعث تقویت روده‌ها و برطرف شدن یبوست می‌شود.
ناطقان: طالبی یکی از میوه‌های مفید تابستانی است که به دلیل فیبر موجود در آن کمک زیادی به کاهش کلسترول بد خون می‌کند؛ کلسترول بد خون یاهمان LDL توسط فیبر‌ها جذب و از بدن خارج می‌شود. طالبی سرشار از کلسیم است و از میوه‌های مغذی برای تقویت استخوان‌ها و سلامت دندان به شمار می‌رود.

جالب است بدانید ۹۰ درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد. آب طالبی منبع مناسبی برای تامین مواد معدنی بدن از جمله پتاسیم، منیزیم، آهن و روی و غیره به شمار می‌رود و از بهترین جایگزین‌ها برای آب معدنی است. مصرف طالبی بر رفع خستگی اثرات قابل توجهی دارد و با توجه به فیبری که داردمشکلات معده و گوارش را رفع می‌کند.
 
عینکی از جنس طالبی برای درمان مشکلات بینایی/ با این شربت خانگی مشکلات گوارشی را ریشه کن کنید

پتاسیم موجود در این میوه با فشار خون بالا مبارزه کرده و برای سلامت قلب بسیار مفید است. مطالعات نشان می‌دهد طالبی سرشار از ویتامین C است به طوری که یک لیوان آب طالبی ۳۴ درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C از آنتی اکسیدان‌های قوی و مهمی است که نقش چشمگیری در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با انواع بیماری مانند سرطان ایفا می‌کند.
ویتامین B۱ و ویتامین C موجود در طالبی برای تولید سلول‌های جدید و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. بتاکاروتن و ویتامین A موجود در طالبی هم برای سلامت چشم و بینایی بسیار مفید است. بتاکاروتن در بهبود بینایی و کاهش استرس اکسیداتیو تاثیری فوق‌العاده دارد.
طرز تهیه شربت طالبی
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بهترین راه‌ها برای بهره گیری از خواص طالبی را استفاده از ترکیب آب طالبی، سکنجبین و گلاب دانست و اظهار کرد: شربت آب طالبی حاوی ویتامین A، ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۶، C، E، کربوهیدرات، سیدیم، پتاسیم، قند، کلسیم، منیزیم، فسفر است.
وی بیان کرد: این ترکیب از جمله مهم‌ترین شربت‌های تابستانی محسوب می‌شود که می‌تواند برای تامین نیاز افراد به املاح معدنی مفید باشد؛ ویتامین A و C موجود در این شربت منجر به افزایش طراوت و زیبایی پوست و مو می‌شود همچنین این ترکیب به دلیل داشتن اسید فولیک و آهن کم خونی را برطرف می‌کند.

عظمایی گفت: شربت فوق خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به علت داشتن اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ منجر به جلوگیری از بروز اختلالات قلبی و عروقی می‌شود. این نوشیدنی تأثیر چشم گیری برای حفظ سلامت زنان باردار و افراد مبتلا به پوکی استخوان دارد همچنین اختلالتی مثل کم خونی و بی‌اشت‌هایی را در کودکان برطرف می‌کند

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت طالبی با فیبر بالایی که دارد باعث تقویت روده‌ها و برطرف شدن یبوست می‌شود؛ این ترکیب خاصیت نشاط آوری دارد و از بروز اضطراب و استرس جلوگیری می‌کند.
عینکی از جنس طالبی برای درمان مشکلات بینایی/ با این شربت خانگی مشکلات گوارشی را ریشه کن کنید
موارد لازم
طالبی: حدود یک کیلو
آب: یک لیوان
سکنجبین: به مقدار لازم
لیموترش: به مقدار لازم
گلاب: یک لیوان
طرز تهیه شربت طالبی
وی میزان مصرف مناسب این شربت را ۲ تا ۳ لیوان در روز دانست و تشریح کرد: برای تهیه این شربت طالبی را خوب میکس کنید و سپس آب و سکنجبین را به آن اضافه کنید؛ در نهایت مقداری گلاب به محلول به دست آمده بی‌افزایید و در صورت دلخواه هنگام خوردن مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین