کد خبر: ۱۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
درآمد نفتی لیبی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با کاهش روبرو شد و به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید.
ناطقان: بانک مرکزی لیبی اعلام کرد درآمد نفتی لیبی در شش ماه نخست سال میلادی جاری ۱۱.۲ درصد کاهش یافته و به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است.

مانند اکثر اعضای اوپک، نفت ستون فقرات اقتصاد لیبی است و ۹۲.۸ درصد از کل درآمد این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۹ را تشکیل داد.

با وجود درآمد کمتر، گزارش ماهانه اوپک به نقل از آمار منابع ثانویه نشان داد تولید نفت لیبی در سه شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

با این حال قیمت نفت در ابتدای سال ۲۰۱۹ پایین‌تر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بود و قیمت سبد اوپک در نخستین هفته ژانویه حدود ۱۰ دلار کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

منازعه در لیبی حفظ جریان تولید نفت را در شرایطی که قیمت پایین‌تر نفت اهمیت حفظ تولید را بیشتر از گذشته کرده، دشوار ساخته است. با این حال لیبی همچنان طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای گسترش تولید خود دارد. تحلیلگران مؤسسه "آی اچ اس مارکیت" پیش بینی کرده‌اند تولید نفت لیبی ممکن است تا سال ۲۰۲۳ به دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اگر لیبی بتواند به منازعات داخلی پایان دهد، شرکت‌های خارجی بیشتری تشویق می‌شوند در این کشور فعالیت کنند. در حال حاضر مذاکراتی با این کشور عضو لیبی برای قراردادهای به ارزش حداقل ۶۰ میلیارد دلار وجود دارد.

طبق اعلام اوپک، لیبی ۴۸ میلیارد بشکه ذخایر قطعی نفت خام دارد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: درآمد نفتی ، لیبی ، کاهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین