کد خبر: ۱۹۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی جدید، حملات لفظی خود به نمایندگان زن کنگره که منتقد سیستم حاکمیتی ایالات متحده هستند را ادامه داد.
ناطقان: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشرشده آورده است: ما هرگز یک کشور سوسیالیست یا کمونیست نمی‌شویم. اگر شما اینجا راحت نیستید می‌توانید اینجا را ترک کنید. این انتخاب شما است. این درباره عشق به آمریکا است. افراد مشخصی از آمریکا تنفر دارند.

حمله جدید ترامپ به این افراد در حالی است که روز گذشته انتقادهای فراونی از رئیس جمهوری آمریکا به دلیل حمله به چهار عضو کنگره آمریکا که از اقلیت‌های حاضر در آمریکا هستند، شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرده بود که «زنان ترقی‌خواه» کنگره آمریکا قبل از آنکه «به دولت بگویند چطور مشکلاتش را مهار کند»، باید برگردند و جاهای جُرم‌زده‌ای» را ترمیم کنند که خودشان در اصل از آنجا می‌آیند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک رشته توییت نوشت‌: «خیلی جالب است که ببینید زنان ترقی‌خواه دموکرات عضو کنگره که خودشان در اصل از کشورهایی می‌آیند که دولتشان فاجعه تمام و کمال است…حالا با صدای بلند و به شکلی شرورانه به مردم آمریکا، یعنی عظیم‌ترین و قوی‌ترین ملت دنیا، می‌گویند دولت ما چطور باید اداره شود».

وی ادامه داد: «چرا این‌ها برنمی‌گردند تا جاهای کاملاً ورشکسته و جرم‌زده‌ای را درست کنند که خودشان در اصل از آنجا می‌آیند».

در واکنش به این اظهارات، «اوکاسیو کورتز» که اصالتی پورتوریکویی دارد در پاسخ به ترامپ در توئیتر خود نوشت‌: «کشوری که من از آن می‌آیم و کشوری که به آن سوگند (وفاداری) خورده‌ایم، ایالات متحده است. ترامپ عصبانی است چرا که به آمریکایی که ما (زنان ترقی‌خواه رنگین‌پوست) نماینده‌اش باشیم باور ندارد. تو عصبانی هستی چرا که نمی‌توانی آمریکایی را تصور کنی که شامل ما هم هست. تو برای غارتگری خود بر یک آمریکای ترسیده اتکا می‌کنی».

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنشی به توییت‌های ترامپ گفت وقتی رئیس‌جمهوری به چهار زن عضو کنگره می‌گوید به کشورهای خودشان برگردند، تأیید می‌کند که نقشه‌اش درباره برگردادن عظمت به آمریکا، همیشه برگرداندن سفیدها به آمریکا بوده است.

«الهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پاسخ به ترامپ در توئیتر نوشت: «آقای رئیس‌جمهور، به عنوان یک عضو کنگره، تنها کشوری که ما برای خدمت به آن سوگند یاد کرده‌یم، ایالات متحده است. به همین خاطر است که ما برای حفاظت از آن در برابر فاجعه‌بارترین، فاسدترین و نالایق‌ترین رئیس‌جمهوری که ما تا به حال دیده‌ایم، در حال مبارزه هستیم. شما در حال برانگیختن ملی‌گرایی سفیدپوست هستید برای اینکه شما از مردمی که دوست دارند ما در کنگره خدمت کنیم و با دستورکار پر از نفرت شما مبارزه کنیم، عصبانی هستید».

«رشیده طلیب» دیگر عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا که فلسطینی تبار است در پاسخ به ترامپ نوشت: «دونالد ترامپ، به حرف‌زدن‌هایت ادامه بده. با این حرف‌ها باعث شدی که من سخت‌تر از قبل کار کنم. من به تبار فلسطینی خودم افتخار می‌کنم و یک قلدر ضعیف مثل تو هرگز پیروز نمی‌شود. این ویژگی آمریکا است. من هرگز پا پس نخواهم کشید و هیچ قلدری حتی این رئیس‌جمهور نژادپرست، نخواهد توانست که مانع خدمتمان به ساکنان وین شود. آهای دونالد ترامپ، من دارم با فساد در کشورمان می‌جنگم. من به عنوان عضو زن کنگره آمریکا این کار را هر روز با پاسخگو کردن دولتت انجام می‌دهم. (شهر) دیترویت به من یاد داد که چگونه برای مناطقی که به حملات به آنها ادامه می‌دهی، مبارزه کنم. به حرف زدن‌هایت ادامه بده، به زودی از کاخ سفید خواهی رفت».
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین