کد خبر: ۱۹۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
نخست وزیر کانادا نیز به اظهارات نژادپرستانه اخیر ترامپ علیه زنان رنگین پوست کنگره آمریکا واکنش نشان داده و این اظهارنظرهای ترامپ را محکوم کرد و این نحوه برخورد ترامپ را مغایر با رفتار رهبران کانادا با شهروندان کشورشان دانست.
ناطقان: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به خاطر صحبت‌های نژادپرستانه اخیرش و این که از چند نماینده زن اقلیت کنگره آمریکا خواست تا "به کشورهای جرم‌خیزی که از آنجا آمده‌اند برگردند" محکوم و تاکید کرد: در کانادا اینگونه با شهروندان رفتار نمی‌شود.

ترودو در یک کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو گفت: من فکر می‌کنم کانادایی‌ها و در واقع مردم سراسر جهان دقیقاً می‌دانند که من چه عقیده‌ای درباره این اظهارنظرهای مشخص ترامپ دارم.

او خاطر نشان کرد: در کانادا ما اینگونه عمل نمی‌کنیم. از نظر ما یک کانادایی فقط یک کانادایی است. تنوع جمعیتی کشور ما در واقع یکی از بزرگترین نقاط قوت ما و سرچشمه انعطاف‌پذیری چشمگیر ما و مایه مباهات کانادایی‌ها است و ما به دفاع از آن ادامه می‌دهیم.

به گزارش پایگاه هیل، ترودو در این صحبت‌هایش مشخصاً نگفت آیا از نظر او اظهارات ترامپ علیه نمایندگان زن اقلیت کنگره آمریکا نژاد پرستانه به حساب می‌آیند یا خیر.

ترامپ روز یکشنبه در توییت‌هایی، نمایندگان دموکرات اقلیت جدیدا وارد شده به مجلس نمایندگان آمریکا را مورد حمله قرار داد و خطاب به آنها نوشت: "آنها باید به به کشورهای جرمخیزی که به آنجا تعلق دارند برگردند و وضعیت کاملاً در هم شکسته آنجا را ترمیم کنند و بعداً بیایند درباره این که دولت آمریکا باید چطور اداره شود حرف بزنند!"

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد، این دموکرات‌ها اهل کشورهایی هستند که "دولت‌هایشان یک فاجعه کامل وتمام عیار محسوب می‌شوند". با این حال ترامپ مشخصاً از این قانونگذاران با ذکر اسم یاد نکرد اما اشاره او به ۴ نماینده اقلیت کنگره آمریکا شامل ایلهان عمر، آلکساندر اوکازیو-کورتز، رشیده طلیب و آیانا پرسلی است.

این اظهارنظرهای ترامپ با محکومیت‌های گسترده در عرصه سیاست این کشور از جمله از جانب هم‌حزبی‌های خود او روبه‌رو شد.

ترامپ با وجود این محکومیت‌ها اما مجدداً در یک سخنرانی دیگر از این حرف‌های نژادپرستانه خود دفاع کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین