کد خبر: ۱۹۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 67 هزار نفر از تسهیلات بانکی مرتبط با اشتغال و مشاغل خانگی استفاده کردند.
ناطقان: محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در وزارت کار گفت: اولین جلسه ستاد هماهنگی توسعه مشاغل خانگی در سال جاری و دومین جلسه کلی این ستاد امروز تشکیل شد که گزارشی از فعالیت‌های اشتغال ارائه شد .

وی گفت: با استفاده از روش شبکه‌سازی، برند سازی و مفاهیم جانبی در زمینه اشتغال مشاغل خانگی با استفاده از شبکه تسهیل‌گری و مشورت و راهنمایی جهاد دانشگاهی با صدور گواهی رسمی مشاغل خانگی ایجاد شده است.

به گفته وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در زمینه صدور گواهی رسمی مانند بهداشت، مشکلاتی وجود داشت که فی‌المجلس در این جلسه با وزیر بهداشت صحبت شد که وزیر بهداشت نیز دستور داد ظرف مدت کوتاهی دستورالعمل مشاغل غذایی خانگی را به ستاد ساماندهی ارائه کنند. در این زمینه چندسالی بود که مشکل وجود داشت.

* سقف تسهیلات مشاغل خانگی افزایش یافت

وی گفت: سال گذشته 270 هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که 67 هزار نفر تاکنون از تسهیلات بانکی استفاده کرده و سقف این تسهیلات برای کارفرمایان که بتوانند 15 نفر را به کار گیرند، 100 میلیون تومان است و در این جلسه از بانک مرکزی  خواستیم سقف تسهیلات از سرانه هر نفر 6.6 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یابد.

شریعتمداری گفت:‌ تاکنون در قالب مشاغل خانگی برای 92.5 هزار نفر شغل ایجاد شده و این ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار به شمار می‌رود.

به گفته وی در یک کار آزمایشگاهی با جهاد دانشگاهی 6 هزار و 200 نفر اشتغال با کمک ستاد امور زنان ریاست جمهوری ایجاد شد همچنین در این جلسه مطرح شد که با توجه به محدودیت منابع این تسهیلات برای افراد شاغل دولتی استفاده نشود بلکه اولویت برای کسانی باشد که شغل ندارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ پیشنهاد افزایش سقف فردی تسهیلات خانگی از رقم 6.6 میلیون به 10 میلیون تومان برای طرح شورای عالی پول واعتبار مطرح می‌شود اما بانک‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند و از طرفی تکالیف بودجه‌ای برای تسهیلات سیل و زلزله برای آنها تعریف شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین