کد خبر: ۱۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با رهبر انصارالله درباره حل و فصل بحران این کشور گفت‌وگو کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت ملی مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد که عبد الملک بدر الدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در جریان دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به صنعاء بر آمادگی هیئت ملی برای صلح عادلانه، ضرورت توقف تجاوزات، رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء تأکید کرد.

وی افزود: در این دیدار به ضرورت تسریع در روند اجرای پرونده اسیران و یادآوری مواضع پیشین هیئت ملی پرداخته شد.

دو طرف همچنین درباره تداوم اقدامات خودسرانه مغایر با معیارهای قانونی و انسانی و استفاده از اقتصاد به عنوان یک اهرم فشار نظامی رایزنی کردند و رهبر انصارالله یمن بار دیگر گریفیث را در جریان ابتکار عمل‌های شورای عالی سیاسی در راستای تفاهمات صورت گرفته در مذاکرات سوئد قرار داد.

در همین راستا، رهبر انصارالله ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و مزدوران آن را مسؤول تداوم اقدامات خودسرانه و پیامدهای آن و همچنین بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعاء و تأثیرات فاجعه بار آن در زمینه‌های انسانی، اقتصادی و سلامت شهروندان یمنی دانست.

در این دیدار رهبر جنبش انصارالله همچنین سازمان ملل را در جریان گام‌هایی که هیئت ملی یمن از زمان توافق سوئد تاکنون برای بازگشایی فرودگاه صنعاء برداشته است، قرار داد.

وی تعلل طرف مقابل در اجرای توافق الحدیده و ادامه نقض این توافق را محکوم کرد.

قرار است که گریفیث در جریان این سفر با دیگر مقامات انصارالله نیز دیدار کند. وی روز دوشنبه در ریاض با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن دیدار کرده بود.

در همین راستا، منابع سیاسی به روزنامه الشرق الأوسط گفتند که گریفیث در جریان این سفر در وهله اول بر پرونده‌های امنیتی، قدرت محلی و درآمدهای بنادر الحدیده تمرکز خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین