کد خبر: ۱۹۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
ادعای دروغین وزیر خارجه آمریکا که مدعی شد ایران آماده است تا بر سر برنامه موشکی خود مذاکره کند موجب شد قیمت نفت بیش از ۳ درصد سقوط کند.
ناطقان: به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سه‌شنبه شب، پس از اینکه وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو به دروغ مدعی شد ایران آماده است تا بر سر برنامه موشکی خود مذاکره کند، قیمت نفت بیش از ۳ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۱ هفته‌ای خود رسید.

دونالد ترامپ هم مدعی شد پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران به دست آمده است و او به دنبال تغییر رژیم این کشور نیست. این اظهارات اشاره به این دارد که تنش‌های خاورمیانه احتمالاً می‌تواند کاهش یابد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، که در جلسه معاملاتی دیروز تا ۶۷.۰۹ دلار هم بالا رفته بود، پی از این اظهارات ۲.۵۶ دلار یا ۳.۷ درصد، نسبت به قیمت بسته شده دوشنبه، سقوط کرد و به ۶۳.۸۶ دلار رسید.

قیمت‌های نفت در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه، تا ساعت ۷:۲۰ به وقت تهران، با تغییری جزئی تثبیت شده‌اند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، که در معاملات دیروز به ۶۰.۰۶ دلار رسیده بود، ۲.۴۶ دلار یا ۴.۲ درصد، نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه، سقوط کرد و به ۵۷.۰۹ دلار رسید.

به علاوه، تولیدکنندگان آمریکایی نفت در خلیج مکزیک، از روز دوشنبه شروع به راه‌اندازی حدود ۷۴ درصد تأسیسات تولید نفت این منطقه، که به علت طوفان تخلیه شده بود، کرده‌اند.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین