کد خبر: ۱۹۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه با اشاره به ورود زائران ایرانی به مکه در حج ۹۸ توصیه‌هایی را به زائران حج در این شهر ارائه کرد.
ناطقان: دکتر مصطفی نادری گفت: زائران حج تمتع امسال وارد شهر مکه نیز شده‌اند که با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه لازم است مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و بمنظور پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری لازم است که حتماً به توصیه های بهداشتی که از سوی پزشکان در کاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد می شود، توجه ویژه داشته باشند. هچنین لازم است زائران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری تنفسی و سرماخوردگی از قرار گرفتن در معرض باد سرد کولرها خوداری کرده و برای پیشگیری از بیماریها از ماسک استفاده کنند.

نادری با اشاره به شست‌وشوی سطوح مسجدالحرام با محلول های ضدعفونی کننده گفت: حجاج بهتر است برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و حساسیت به محلول های ضدعفونی کننده از ماسک استفاده کنند.


رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه افزود: با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا، توصیه می شود که زائران برای جلوگیری از جلوگیری از گرمازدگی و ناراحتی‌های کلیوی حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار مشکلاتی از جمله گرمازدگی نشوند. در همین راستا لازم است زائران حداقل روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف کرده و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی برای آب قرار ندهند.


وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی نیز گفت: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از ۲۴ ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.
 

نادری به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری ها بویژه بیماری‌های تنفسی زائران زمانی که از مسجدالحرام، بازار و دیگر اماکن عمومی به هتل بازمی گردند، دست‌های خود را به مدت حداقل ۳۰ ثانیه با محلول‌های شست‌وشو دهنده بشویند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین