کد خبر: ۱۹۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
عضو هیأت‌مدیره مجمع خیرین کشور گفت: به گفته مدیران این سازمان، ۹۲ درصد از کمک‌های بهزیستی از سوی مردم است.
ناطقان: محمدرضا کارگری امروز در همایش افتتاحیه تجلیل از خیرین بهزیستی کشور  اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ سال پیش که جامعه خیرین حامیان بهزیستی را به ثبت رساندیم، به برکت وجود امام رضا (ع)، با افتخار می‌گوییم ۵۰ درصد مدارس کشور را مردم می‌سازند. در این کنار دیدیم که سلامت مردم جامعه هم دچار مشکل است، علاوه‌بر آن در مسکن هم مشکل داشتیم و پس از ساخت، چند ۱۰ هزار واحد به نیازمندان اعطا شد. یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد که مردم به آن اعتماد دارند، سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: به گفته مدیران این سازمان، ۹۲ درصد از کمک‌های بهزیستی از سوی مردم است. با این مشکل مواجه شدیم که خانواده‌هایی هستند که سه معلول یا بیشتر دارند. از طرفی این خانواده‌ها نه تنها دو یا سه معلول دارند بلکه مسکن هم ندارند و گرفتار مشکلات عدیده‌ای هستند. طبق توافق‌نامه‌ها مقرر شده تا خانواده‌هایی که دو یا سه معلول دارند، صاحب مسکن شوند.

عضو هیأت‌مدیره مجمع خیرین کشور عنوان کرد: علاوه‌بر کمک قابل توجه دولت و سایر سازمان‌ها، رقمی حدود ۱۵ میلیون هم برآورد هزینه یک معلول است که معلوم نیست از کجا می‌تواند این مبلغ را فراهم کند. تامین این هزینه برعهده ماست و باید با تشکیل مجامع خیرین استان‌ها به این سمت رفت تا نیازهای افراد دو معلول به بالا را تامین کنیم.

کارگری با اشاره به چند مورد از اقدامات مجمع خیرین بهزیستی خاطرنشان کرد: تامین سهم آورده مسکن بیش از دو هزار خانواده دارای دو معلول، ساخت و تجهیز شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) در شهر ری که با مشارکت بانک ملت انجام شد، ساخت زائرسرای معلولین و افتتاح آن در شهریور ماه سال آینده، ساخت شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) تنها گوشه‌ای از اقدامات وسیع مجمع خیرین بهزیستی کشور است.

وی افزود: در صومعه‌سرا دو مرکز توانبخشی برای معلولان جسمی‌حرکتی ساختیم. معتقدیم کاری که برای خدا انجام می‌دهیم باید بهترین باشد و باید بهترین‌ها را در راه خدا صرف کنیم. طبق جلسه مشارکی که با بنیاد مستضعفان و جامعه خیرین مسکن‌ساز داشتیم، مقرر شد که ۱۵۰ میلیارد تومان حمایت مالی توسط بنیاد مستضعفان صورت گیرد. کمیته بانوان در این مجمع تشکیل شد.

عضو هیأت‌مدیره مجمع خیرین کشور تشریح کرد: بیش از ۲۶ مستند در شبکه قرآن ساخته و پخش شد. بنا داریم، طبق صحبت‌های انجام شده با کمک شبکه‌هایی مثل ۳ و ۵ سیما به فرهنگ‌سازی این موضوع را گسترش دهیم. شاید مردم مشکلات سازمان را ندانند این در حالی‌ست که مردم همیشه در صحنه حضور دارند. روز چهارم حادثه سیل گذشته تنها خیریه‌ای که به آق‌قلا رفت، سازمان خیرین کشور بود. به دلیل اعتماد کامل مردم به این سازمان، می‌توان از این مهم به نحو احسن در اطلاع‌رسانی استفاده کرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مدارس ، مردم ، ساخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین