کد خبر: ۱۹۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
اعلام افزایش تسهیلات مشاغل خانگی، احیای طرح استادشاگردی، اختصاص منابع صندوق کارآفرینی امید به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ثبت نام در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
ناطقان: در هفته‌ای که گذشت وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد بیش از ۹۲ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی طی سال گذشته از اختصاص تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان به پیشرانان و کارفرمایان طرح مشاغل خانگی خبر داد و گفت: برای متقاضیان مشاغل خانگی هم اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی را پیشنهاد کردیم.

وی از ممنوعیت پرداخت وام اشتغال خانگی به کارمندان دولت خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت تسهیلات و منابع مشاغل خانگی با تصمیم و مصوبه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، پرداخت این تسهیلات به شاغلان دستگاه‌های دولتی ممنوع و مقرر شده که این تسهیلات در اختیار متقاضیان اشتغال خانگی و کارجویان قرار گیرد.

آنطور که وزیر کار گفته سقف تسهیلات فردی ۲۰ میلیون تومان است که به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و مصوبه بانک مرکزی در این زمینه در حال ابلاغ است.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی نیز از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: طی سالهای ۹۵ تا ۹۷ بیش از ۱۶۵ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی مشغول کار شده‌اند.

وی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شاغلان دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد اما گفت که بازنشستگان از این قاعده مستثنی هستند و می‌توانند با رعایت مقررات از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.

براساس اطلاعات سامانه کارا، از بهمن ۱۳۹۶ تا تیر ۱۳۹۸ به ۱۷ درصد طرح‌های مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده که پنج درصد تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال روستایی و عشایری مربوط به مشاغل خانگی است.

طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان به اجرا درآمده است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شبکه آموزش سیما از دیگر رویدادهای این هفته بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به کمرنگ شدن برخی مشاغل در کشور، احیای مشاغل فراموش شده و سنت استاد شاگردی را خواستار شد.

او با بیان اینکه مهارت آموزی باید از سنین پایین نهادینه شود، ورود صدا و سیما به موضوع مهارت آموزی را موجب ارتقای فرهنگ مهارت آموزی دانست و گفت: همچنان که یک جریان بین‌المللی برای گسترش مهارت آموزی شکل گرفته، ما هم نباید از این مساله غافل شویم و باید آموزش‌های مهارتی را از سنین پایین و به طور مادام‌العمر ارائه کنیم.

اختصاص ۱,۲۵۰ میلیارد تومان از منابع صندوق کارآفرینی امید برای توسعه و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر خبرهای این هفته بود.

به موجب تفاهم نامه همکاری که میان صندوق کارآفرینی امید و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به امضا رسید، ۱,۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه حمل و نقل عمومی قرار گرفت.

این تفاهم نامه که بزرگترین قرارداد منعقده در صندوق کارآفرینی امید است در ایجاد هوای پاک و رفع آلودگی هوای پایتخت موثر بوده و موجب تقویت و توسعه بخش حمل و نقل عمومی شهری می‌شود و آنطور که مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته منابع صندوق در جهت بهسازی و جایگزینی ناوگان اتوبوسرانی، مینی بوس رانی و تاکسیرانی، خرید دوچرخه و موتورهای برقی، خودروهای پاک و هیبریدی، کنترل آلودگی هوا و نصب فیلترهای دوده بر ناوگان حمل و نقل عمومی صرف خواهد شد.

متقاضیان شرکت در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت دارند فرایند ثبت نام خود را برای شرکت در این جشنواره تکمیل کنند.

به گفته مدیرکل دفتر کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار، رویکرد جشنواره سیزدهم بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌های کارآفرین با رشد بالا است و هدف برگزاری جشنواره، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و هم افزایی و مشارکت کارآفرینان و شناسایی افرادی است که تلاشهای آنها به معرفی نسل جدیدی از محصول و خدمات در یک صنعت منجر شده یا فعالیتهای سنتی را به فعالیتهای مدرن و نوآور تبدیل کرده و یا بازارهای جدیدی را خلق کرده است.

عضویت در اتاق فکر کارآفرینی استان و عضویت در باشگاه کارآفرینان برتر کشور از جمله مزایای پیش‌بینی شده برای کارآفرینان برتر منتخب در جشنواره سیزدهم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین