کد خبر: ۱۹۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴
گرمازدگی علل متفاوتی دارد، اما به کمک مواد غذایی که از آب زیادی تشکیل شده اند و طبع خنکی که دارند، می‌توان به گرمازدگی غلبه کرد.
ناطقان: در فصل تابستان بسیاری از افراد به بیماری گرمازدگی دچار می‌شوند علائم این بیماری سردرد، اسهال و استفراغ و بی حالی شدید است به دلیل آن که در فصل تابستان آفتاب به صورت مستقیم می‌تابد بدن آب مورد نیاز خود را از طریق تعریق از دست می‌دهد و به همین دلیل به بیماری گرمازدگی مبتلا می‌شویم.

به کمک برخی از مواد غذایی می‌توان گرمازدگی خود را درمان کرد و آب مورد نیاز بدن را تأمین کرد. در اینجا به معرفی مواد غذایی که سبب از بین رفتن گرمازدگی می‌شوند، می‌پردازیم.

خیار

۹۵ درصد خیار را آب تشکیل داده است و البته این میوه طبع سرد دارد و به همین دلیل می‌تواند بهترین گزینه برای درمان گرمازدگی باشد؛ از سویی دیگر خیار التهابات پوستی را هم از بین می‌برد و به همین دلیل برای درمان گرمازدگی مناسب است مصرف خیار در سالاد یا گرفتن آب آن می‌تواند درمانگر خوبی برای گرمازدگی باشد.

کرفس

کرفس هم همانند خیار از آب زیادی تشکیل شده است و می‌تواند گرمازدگی شما را درمان کند در کرفس میزان زیادی پروتئین، ویتامین و پتاسیم وجود دارد که تمامی این ویتامین‌ها در کنار یکدیگر به درمان بی حالی کمک می‌کنند.

کیوی

کیوی پتاسیم زیادی دارد و برای درمان گرمازدگی مفید است گرمازدگی سبب از بین رفتن پتاسیم‌های موجود در بدن می‌شود که البته در کیوی بیش از ۲۵۱ واحد پتاسیم وجود دارد و با خوردن آن نه تنها می‌تواند گرمازدگی خود را درمان کنید بلکه پتاسیم مورد نیاز بدن را هم تأمین کرده‌اید.


کاهو

در کاهو ۹۶ درصد آب وجود دارد و به دلیل طبع خنک و سبکی که دارد برای درمان بیماری گرمازدگی شما بسیار مفید است؛ مصرف کاهو در سالاد و استفاده از آن به جای وعده‌های غذایی اصلی به رفع تشنگی و گرمازدگی بدن کمک می‌کند.

هندوانه

گرمازدگی سبب بی حال شدن و افتادن قند خون می‌شود هندوانه بهترین گزینه برای درمان بیماری گرمازدگی است بیش از ۹۰ درصد هندوانه را آب تشکیل داده و از طریق قند موجود در این میوه می‌توانید افت قند خون بدن خود را جبران کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین