کد خبر: ۱۹۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه مدرسه هوشمند، گفت: بر اساس این برنامه، تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند به حوزه هوشمندسازی مدارس وارد شده و بخشی از تکالیف را بر عهده بگیرند و در این راستا به تدریج از سال تحصیلی آینده، کارنامه دانش‌آموزان به صورت آنلاین در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
ناطقان: مهدی شرفی امروز در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ، با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای تحقق «ایران هوشمند مدرسه هوشمند»، گفت: برنامه راهبردی «مدرسه هوشمند»، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز تکالیف برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور اجرایی می‌شود. پرونده الکترونیکی آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان، طرح واقعیت مجازی و کارنامه تحصیلی آنلاین از اهداف این برنامه راهبردی است.

وی ادامه داد: موضوع ثبت‌نام آنلاین مدارس، دریافت تائیدیه آنلاین برای انتقال و جابجایی دانش‌آموزان و نیز دریافت کارنامه تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان، از جمله برنامه‌های مد نظر است و از سال تحصیلی آینده کارنامه آنلاین تحصیلی، به مرور در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحقق مدرسه هوشمند در رأس سیاست‌های دولت قرار دارد، گفت: بر اساس این برنامه، تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند به حوزه هوشمندسازی مدارس وارد شده و بخشی از تکالیف را بر عهده بگیرند. در راستای اجرای این طرح، تمامی فرآیند آموزشی و اداری دانش‌آموزان باید با استفاده از فناوری‌های نوین انجام شود تا شاهد کاهش اختلاف تحصیلی دانش‌آموزان در کل کشور باشیم.

شرفی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملی مدارس اظهار کرد: در حوزه هوشمندسازی، موضوع محتوای آموزشی الکترونیک نیز یکی از محورهای اصلی است و هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار محتوای الکترونیکی، از این طریق ایجاد شده است. ما همچنین قصد داریم برای حمایت از تولید محتوای الکترونیکی توسط دانش‌آموزان، برنامه‌های مدونی داشته باشیم و جشنواره تولید محتوای الکترونیک دانش‌آموزان نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه، مأموریت هوشمندسازی مدارس بر عهده وزارت ارتباطات و با همکاری وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، گفت: اتصال مدارس به یک شبکه خاص، ایجاد خدمات نرم‌افزار مناسب آموزشی در مدارس و نیز ایجاد محتوای آموزش الکترونیکی در داخل و خارج محیط مدرسه، از جمله این مأموریت‌هاست.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نقش فناوری اطلاعات در هوشمندسازی مدارس در جهت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه دروس ملی اظهار کرد: هوشمندسازی و توانمندسازی معلمان و استفاده از محتوای الکترونیک در مدارس، از جمله برنامه‌هایی است که در وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین