کد خبر: ۱۹۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: برخی کشاورزان، گندم خود را نگه داشته اند و تحویل دولت نمی دهند.
ناطقان: عبدالمهدی بخشنده صبح امروز در همایش مشارکت عمومی-خصوصی در توسعه بخش کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته می شود امسال گندم کاران گندم خود را تحویل دولت نمی دهند و میزان خرید تضمینی در سال جاری کاهش یافته است، اظهار داشت: تا امروز صبح ۵.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید محصول در سال جاری انتظار داشتیم که خرید بیشتر از سال گذشته باشد که این اتفاق رخ نداده است. ضمن اینکه در کل سال گذشته ۹.۵ میلیون تن از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شد این رقم امسال به ۱۲ میلیون تن برسد که این پیش بینی تاکنون محقق نشده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان را ۹,۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۷,۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱,۹۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

به گفته بخشنده باقیمانده مطالبات با تأخیر یک الی دو هفته ای پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان، گندم خود را نگه داشته اند، گفت: گندم برخلاف محصولات تازه خوری قابلیت نگهداری دارد و کشاورزان می توانند آن را در انبارهای خود نگه دارند که البته انبارهای کشاورزان خیلی استاندارد و فنی نیست و ما این نگهداری را توصیه نمی کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه قیمت گندم برای سال زراعی جاری، تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: برای سال زراعی آینده قیمت محصولاتی که باید خرید تضمینی شود، باید تا پایان شهریور اعلام شود که وزیر جهاد کشاورزی طی یکی دو روز آینده پیشنهادات خود را به شورای اقتصاد اعلام می کند.

بخشنده درباره اینکه آیا گندم از کشور قاچاق می شود یا خیر؟ تصریح کرد: اطلاعی در این باره ندارم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین