کد خبر: ۱۹۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ایران هوشمند، ملت هوشمند نیاز دارد، گفت: آموزش نسل آینده در ایران هوشمند در مدارس هوشمند محقق خواهد شد.
ناطقان: به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه هوشمند سازی مدارس بین وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ایران هوشمند، کاربران و ملت هوشمند جز مهمی از آن هستند، گفت: ملت هوشمند نیز در مدارس هوشمند آموزش می بینند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه به درستی مورد تاکید است، افزود: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات موظف شدند، به خصوص در مناطق محروم، گامی در این رابطه بردارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه یکی از نشانه های ایران هوشمند مدارس هوشمند است، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه لایه زیرساخت و ارتباط مدارس بر عهده وزارت ارتباطات است و وزارت ارتباطات متعهد می شود تمام مدارس کشور را تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.
وی افزود: این اتصال در مناطق محرومی که در برنامه ششم توسعه تاکید شده به صورت رایگان انجام می شود و در مناطق شهری تعرفه های ویژه ای در نظر گرفته می شود که مدارس با قیمت ارزان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وزیر ارتباطات لایه دوم را لایه خدمات معرفی کرد و گفت: مدرسه ای هوشمند است که آموزش و مکانیسم ها، خدمات هوشمند و سیستم های نظارتی هوشمند را دارا باشد.
وی با اشاره به اینکه کار در این زمینه به بخش خصوصی و استارت آپ ها سپرده شده است، افزود: بعد از تایید شرکت ها به وسیله مکانیسم مشخصی که در این تفاهم آمده، شرکت ها خدمات خود را به صورت ابری عرضه می کنند.
آذری جهرمی موضوع سوم مورد تاکید در تفاهم نامه را تجهیز مدارس اعلام کرد و گفت: بخشی مربوط به رایانه ها در مدارس و تمام تجهیزاتی که برای هوشمند سازی مدارس مورد نیاز است شامل این بخش می شود که بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی، موضوع محتوا را مهم ترین موضوع حائز اهمیت دانست و افزود: البته این موضوع در تفاهم نامه دیده نشده ولی تمام عوامل دست به دست هم می دهند تا محتوا تولید شود و این وظیفه بر عهده مجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
آذری جهرمی این تفاهم نامه را گامی بلند برای هوشمند سازی مدارس، ارتقای نظام آموزشی و تربیت نسل آینده در ایران هوشمند اعلام کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین