کد خبر: ۱۹۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
چین اکنون بیش از سه برابر اندازه اقتصاد خود بدهی دارد.
ناطقان: بانک تسویه بین الملل در گزارش جدید خود از وضعیت بدهی کشورهای جهان اعلام کرد برای نخستین بار نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی چین به ۳۰۳ درصد رسیده است تا دومین اقتصاد بزرگ جهان به دومین بدهکار بزرگ در جهان نیز تبدیل شود. این مؤسسه با اشاره به این که حدود ۱۵ درصد کل بدهی‌های جهان مربوط به چین است افزود که با وجود تلاش‌های دولت برای محدود کردن چرخه بدهی در این کشور، حجم بدهی‌های دومین اقتصاد بزرگ جهان به ۴۰ تریلیون دلار رسیده است.

مقامات چین در واکنش به این گزارش اطمینان داده اند که بدهی های این کشور در سطح قابل مدیریت قرار دارد و جای نگرانی نیست. چین در سه ماهه دوم امسال رشد ۶.۲ درصدی را به ثبت رساند که ضعیف ترین رشد فصلی این کشور در طول ۲۷ سال اخیر محسوب می شود. از زمان تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، رشد اقتصادی چین کاهش و میزان بدهی این کشور افزایش یافته است. البته نباید فراموش کرد که اقتصاد آمریکا نیز وضعیت مشابهی را تجربه کرده است.

بیش از نیمی از بدهی‌های جهانی مربوط به سه کشور آمریکا، چین و ژاپن است که سه اقتصاد نخست جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شوند. مقامات چینی برای کاهش سطح بدهی های خود که یکی از عوامل کاهش رشد اقتصاید این کشور نیز محسوب می شودف تاکنون تغییرات گسترده ای در بخش مالی و بانکی این کشور اعمال کرده اند.

طبق اعلام وزارت دارایی چین، در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ این کشور ۲.۱۷ تریلیون یوان ( ۳۱۶.۵ میلیارد دلار) اوراق قرضه صادر کرده است. سال گذشته صندوق بین المللی پول به دنبال بررسی سلامت بخش مالی چین به این کشور هشدار داد که اقتصاد آن وابستگی زیادی به بدهی پیدا کرده است. تجزیه و تحلیل سیستم مالی چین نشان داد میزان اعتبارات در این کشور از استانداردهای جهانی بسیار بالاتر است. رشد اقتصادی سریع چین نیز بیشتر مدیون استقراض های محلی و دولتی بوده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بدهی ، چین ، نگران کننده
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین