کد خبر: ۱۹۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور گفت: 3 هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم و باید نسبت به رفع آن اقدام شود، خیلی از کارها نیاز به بودجه چندانی ندارد و می‌توانیم حتی خیران ایمنی و سلامت را فعال کنیم.
ناطقان: جواد نوفرستی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه امروز حرکت جدید انسانی آغاز شده تا آمار تکان‌دهنده‌ای که بعضا در حوادث و سوانح با آن مواجه‌ایم را کاهش دهیم، اظهار داشت: هر کس در هر مسئولیتی است باید نسبت به ایمن‌سازی و رفتن به سوی جامعه ایمن تلاش کند.

وی بیان داشت: ایمنی برای پیشگیری از حوادث بسیار تأکید شده و دراین راستا شهرستان زرند با اقداماتی که در حوزه کاهش حوادث ترافیکی، خودسوزی و...در کشور پیشتاز است و از آن به عنوان الگوی کشور یاد می‌شود.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور ادامه داد: از جمله اقداماتی که در شهرستان زرند انجام شده و ارزش زیادی دارد کاهش آمار خودکشی از ۱۶ فقره به سه فقره است و نشان می‌دهد در این زمینه کار شده است، همچنین کاهش حوادث ترافیکی این شهرستان زمانی رقم خورده که در کل استان حوادث ترافیکی رشد داشته است.

وی با طرح اینکه آیا از فاجعه بم برای کاهش خطرپذیری و حوادث طبیعی درس گرفتیم یا از حادثه شین‌آباد زاهدان که تراژدی تلخی بود د‌رس گرفتیم؟ تأکید کرد: اساس کار برای جامعه ایمن پیشگیری از حوادث و سوانح است و کوتاهی سلسله افراد و سازمان‌ها موجب رخ‌دادن حوادث می‌شود.

نوفرستی در ادامه با نگاهی به آمار حوادث سال گذشته در سطح کشور عنوان کرد: ۱۷ هزار فوتی از حوادث ترافیکی و ۳۶۴ هزار مصدوم از این حوادث بر جای مانده، از فوتی‌ها 2 هزار و ۳۰۰ کودک یتیم شدند که تبعات بعدی را به دنبال دارد همچنین ۶۰۰ هزار مصدوم از نزاع‌ها و 2 هزار فوتی ناشی از حوادث کار از دیگر آمار دلخراش سال گذشته است.

مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور خاطرنشان کرد: 3 هزار نفر فوتی ناشی از سوختگی‌ها، 3 هزار نفر فوتی ناشی از حوادث در منزل، ۲۶ هزار فوتی ناشی از آلودگی هوا داشتیم و در استان کرمان سال گذشته حدود ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار نفر مصدومان حوادث داشتیم.

نوفرستی همفکری، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها را لازمه پیشگیری حوادث و داشتن جامعه ایمن دانست و افزود: این خصوصیات الگوی موفق جامعه جهانی برای جامعه ایمن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 3 هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در کشور داریم که یک‌هزار و ۵۸۰ نقطه پرتکرار هستند و باید نسبت به رفع آن اقدام شود خیلی از کارها نیاز به بودجه چندانی ندارد و می‌توانیم حتی خیران ایمنی و سلامت را فعال کنیم.

نوفرستی به شاخص‌های هفت‌گانه جامعه ایمن اشاره و اظهار کرد: ایجاد تشکیلات هماهنگ و بدون موازی‌کاری، داشتن برنامه مستمر، داشتن برنامه‌ای که هدفش ارتقای ایمنی گروه‌ها و محیط‌های در معرض خطر باشد، برنامه‌های مبتنی بر تمام شواهد موجود، برنامه‌هایی که تعداد مصدومان و علل حوادث را مستندسازی کند جزء این شاخص‌ها هستند.

به گزارش فارس در پایان این جلسه فرماندار، اعضای شورای اداری و جامعه رسانه شهرستان میثاق‌نامه جامعه ایمن شهرستان را امضا کردند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین